Læseplan 6 semester KU

Hej,

Er der nogen som kunne være behjælpelig med valg af lærebøger samt læseplan til 6 semester KU??

På forhånd tak, Michael

Hej michael

Personligt har jeg brugt kompendiet og basisbogen, og været meget tilfreds med den løsning. I løbet af semestret har jeg i takt med de forskellige fag tygget mig igennem de mange sider i kompendiet og derefter gennemgået dem med min læsemakker.
Op til eksamen har vi så repeteret efter basisbogen, og det har virket fint for os. Jeg ved godt at kompendiet er en dyr fætter, men min personlige holdning er den, at hvis ikke jeg læser det i løbet af min studietid, så kommer jeg sgu nok heller ikke til at læse det, når jeg er blevet færdig.
Desuden synes jeg at det er skrevet i et godt sprog og får alle nuancer med. Selvfølgelig kan der godt være nogle (eller 20) sider, som tørknepper en eller anden kedelig petitesse, men generelt er det pengene værd.
Til Mikro brugte jeg fadls kompendiesamling, den er rigeligt dækkende og langt bedre end Høiby, som efter min mening er den uden sammenligning ringeste bog på studiet.

Med hensyn til tid, så bare roligt. Læsebyrden på 6. er langt mindre end 4. og 5., samtidigt med at stoffet er vedkommende og interessant…

Så glæd dig: Græsset er rent faktisk grønnere på fase 2.

held og lykke

Hej Steen,

Mange tak for hurtigt og uddybende svar. Du har vel ikke en helt konkret læseplan? Har lidt svært ved at få et overblik over antal sider mm. men det lyder godt at du mener byrden er mindre på 6 for 4 og 5 har været tunge synes jeg…

Michael

desværre, den slags sørger min læsemakker for;-)

Men du skal ikke bekymre dig, det giver sig selv hvad du skal læse. De forskellige sygdomme står beskrevet hver for sig i forbindelse med hvilket organ de sidder i, så det der med læseplan er man også mere eller mindre færdig med.

Mikrobogen er pensum, så den skal man bare kunne.

Til VIT og miljø, skal du bare regne gamle sæt og komme til undervisningen, så er det klaret.

håber det du’r.
hygge