Læseplan for 1. semester

Hej! Jeg starter meget snart på medicinstudiet (i morgen!), og jeg har haft lidt svært ved at gennemskue, hvordan læseplanen skal laves…

Inde på Absalon kan jeg se, at der er blevet angivet nogle af emnerne samt deres tilhørende kapitler. Det, jeg undrede mig over er så, hvornår man egentlig skal læse disse kapitler? Skal man selv vurdere hvornår det skal læses, for der er eksempelvis ikke blevet tildelt et kapitel til nogen af forelæsningerne…

Hvordan plejer I at tilrettelægge det?
Tusind tak på forhånd!

1 Synes om

Det kan man selv vurdere - nogen læser inden forlæsningerne, nogle inden SAU, andre efter det hele.

Personligt læser jeg før forlæsningerne, da jeg ikke forstår hvad der sker til forlæsningen ellers oftest :slight_smile: Men har flere venner der bare læser inden SAU… Så det er meget op til en selv.

Går ikke på KU men kan huske hvordan jeg var chokeret over ingen sagde specifikt hvad der skal læses til hvornår og hvilket emne der vil være fokus på. Som Studmed12 også har skrevet er det meget individuelt hvor meget der læses. Ideen er at du skal nå at læse emnerne inden forelæsning, men det er der nærmest ingen der kan helt. Jeg læser ikke før forelæsninger men skimmer slides i gennem og ser nogle videoer inden for emnet hvis jeg har tid. Men til holdtimerne vil det altid være bedst at være foreberedt så du kan få hjælp til det du ikke har forstået derhjemme :slightly_smiling_face:
Jeg er ret sikker på at der er folk der har allerede har laver læseplaner fra tideligere årgange, det handler bare om at få fat på dem :wink: