Læser medicin i kharkiv Ukraine

Hej folkens.

Jeg er en Dansk borger som besluttet sig at læse medicin i Ukraine, pga den høj gennemsnit i DK.
Jeg har nu læst 3 år medicin i Kharkiv i Ukraina. Nu mangler jeg 3 år til som er præget at klinikse ophold. Er det muligt at udføre de kliniske ophold i Danmark? Kan man aftale med hospitaler eller noget ligende mod betaling?
Pga situationen i Ukraine, har universitetet anbefalet os til at udføre vores klinisk ophold i det lande hvor vi tilhører, og resten af undervisningen som ikke kræver fysisk tilstedeværelse vil forgår online?
Hvem skal man kontakte for at fiinde ud af om jeg kan udføre klinisk ophold i danmark/danske hospitaler?? kan det overhovet lade sig gøre?
på forhånd tak

tak for rådgivning.
Men tror ikke at det kan lade sig gør at supplere, da det står på ku hjemmeside.
Men skal nok give det et forsøg med at snakke med universitets styrelse.
I Ukraine sagde det bogstaveligt til mig.
“U can make the routation in your home country while you are still a student in kharkiv university”

Yup det har jeg. Jeg har også en kandidat i Pharmaci fra dk.

1- Hvis man skal blive optaget på kandidat i medicin i Danmark, så har man ikke første prioritet hvis man allerede har en kandidat uddannelse. DVS man bliver optaget på uddannelse kun hvis der er ledig pladser tilbage.
2- Udover det, så skal de faglige indhold fra bacheloren Ukraine passe nøjagtigt med de faglige indhold som har på bachelor delen i DK.
Hvis man allerede tage udgangspunkt fra punkt 1, så er det næsten umuligt at komme ind på en ledigplads pga efterspørgslen.

Næppe. De danske universiteter har allerede store udfordringer nok med at sikre kliniske ophold til studerende indskrevet på danske universiteter.

øhhh nej! Det hedder korruption.

Hvad vil du bruge din uddannelse fra Ukraine til? Hvis du har tænkt det som en genvej til at være læge i DK, så tænker jeg du er bevidst om:

Processen kan vare flere år.

1 Synes om

Hej,

I forhold til det med autorisation, som kan vare flere år, så kan du muligvis prøve at søge overflyttelse til andre universiteter, som er inden for EU. Bl.a. Polen, Tjekkiet, Rumænien, da du på den måde muligvis kan søge autorisation i DK efter EU-reglerne. Bare kontakt så mange universiteter du kan, så du kan se, hvad dine muligheder er. Jeg er sikker på der er ledige pladser et eller andet sted.

Jeg læste med en, som havde en bachelor fra Ukraine. Han kom ind på AAU, og skulle blot tage enkelte moduler og skrive bachelor. Det fik han klaret på et år, og kunne herefter starte på kandidaten.
En anden fik lov til at starte direkte på kandidaten, med en bachelor fra Lithauen.
Det kan sagtens lade sig gøre - du skal blot tage kontakt til de enkelte universiteter. Der kan du også få en mere specifik rådgivning og vejledning.

Hej

Kan du uddbybe hvordan de blev optaget på aau var det via bachelor og de fik merit eller direkte på kandidaten

Ham, der havde læst i Rumænien blev optaget på bacheloren og fik merit for langt det meste - faktisk hvad der svarede til to år, for han startede med os fra 5. semester.
Hende, der havde læst i Lithauen, blev optaget direkte på kandidaten.
Hvordan de præcist gjorde ved jeg ikke - men det kan vejledningen på AAU 100% svare på. Det var også dem, de selv havde været i kontakt med, mener jeg.

Lyder godt så ham fra Ukriane startede direkte i 5 semester?

1 Synes om