Langmans embryologi - T.W. Sadler

Jeg skal til at købe langmans… Vi kan vælge mellem dansk 2. udgave eller engelsk 10. udgave… Hvad er bedst?

Jeg læste efter Langmans 2. udgave på 3. sem. KU E07, og jeg synes faktisk, den var rigtig god. Bogen har mange rigtig gode illustrationer, som man gør sig selv en tjeneste ved at studere. Teksten er klar og kortfattet, hvilket gør at 30-50 sider, faktisk ikke tager så lang tid at læse. Det er svært stof med 1000-vis af nye begreber, men bogen formidler det ganske klart. Til gengæld bør man konsekvens springe over afsnittene om molekylær regulation - både er det ikke nødvendigt for at få en topkarakter, og derudover er mange af oplysningerne (som flere forelæsere også gør opmærksom på) forældede og ofte kun fundet hos gnavere. Derudover er afsnittet om hjernen i CNS’s udvikling ganske enkelt elendigt og uforståeligt. Men alt i alt en god formidling af en spøjst stof.

Karakter 5/5

Magen til dårligt oversat bog skal man lede længe efter. Nogle af afsnittene er ganske uforståelige. Og der er virkeligt mange fejl i figurerne, især den om hjerterørets foldning.