Lejlighed i Århus

Hej alle!
Som overskriften indikerer, søger jeg en lejlighed i Århus. Jeg håber på (regner nok også lidt med), at jeg skal i gang med medicinstudiet her til sommer. Mit største ønske er at finde noget i Århus C, men ved ikke helt om det er urealistisk!? Jeg har brug for en et- eller toværelses lejlighed, som inkluderer et toilet/bad samt køkken. Mit budget ligger på omkring 4000 (maks 4500) i månedlig leje. Hvis der er nogle, der kender noget, som evt. kunne overtages omkring 1/7 el. 1/8 må I meget gerne svare via dette indlæg. Det kunne være en enorm stor hjælp for mig. På forhånd tak.

• Kim

Hej Kim,

Jeg ved ikke om du har fundet en lejlighed, ellers kan jeg anbefale at besøge aarhuslejlighed.dk , der er vi nogle studerende som har skrevet de steder vi har benyttet.

Opret en ansøgning og benyt dig af boliggarantien på http://www.ungdomsboligaarhus.dk/

Du får måske et værelse eller lejlighed i et yderliggende kollegie/ungdomsbolig, men efter noget tid på ventelisten kan du finde mere centrale lejligheder. Ungdomsbolig Aarhus har ~1,5-3 års ventetid på billige centrale lejemål, almene lejligheder har 5+ år. Du kan desuden blive ved med at lede efter et privat tilbud - det vigtigste er jo at finde tag over hovedet!

Ventetiderne er endnu bedre for delelejligheder, hvis du kan finde en du kan ansøge sammen med.

/Mig som nyder tilværelsen på et værelseskollegie godt 8km fra Aarhus C.

Edit: Aargh, tråden er over et år gammelt. Brugeren har nok fundet noget at bo i nu! :oops: