Lidt nysgerrig - opsige intro

Havde en diskussion med en veninde som haft en lidt hård intro, virkelig dårlig første del af intro, men hun havde en todelt hvor hun skiftede afdeling efter halvdelen.
Med de 4-5 årsreglen har vi jo lidt travlt med at vælge det rigtige. Alle bliver ved med at sige at man bare skal sige op hvis man ikke fæler at det er det rigtige man er igang med, og at det er alment accepteret med den nye press. Kender dog ikke en eneste der faktisk har gjort lige det.

Hvordan er jeres holdning til at sige op midt i en intro og er der nogen her der faktisk har prøvet at skifte retning midt i det hele?

/nysgerrig

Der ligger 2 ting i dit spørgsmål:
“Skifte retning”
Well, det er jo netop meningen og jeg er ked af, hvis I nyuddannede er så stresset og fastlåste at i tror det er en dødssynd at få nogle lægelige erfaringer. Det er bekymrende.
Træk lidt frisk luft ind og tæl til 10…

En intro er som alle andre stillinger, en introduktion til specialet. Er arbejdsforhold elendige, stemningen på afdelingen dårlig, er man havnet på en forkert hylde, så skrid og evt smæk med døren.

Jeg har selv en halv introstilling i dermatologi, på en afdeling med en syg kultur, en leder der var bindegal mod de bipolære spektrum- det hele var forgiftet. Jeg passede nok heller ikke ind i specialet…

Er man det forkerte sted, er det bare om at komme videre…