Litteraturliste For Medicin 1. Semester På SDU, Findes Hvor?

Jeg kan se at sdu.dk stadig er under opbygning, måske er det derfor jeg ikke har kunnet finde boglisten for 1. semester. Har været inde under medicin på Det Sundhedsvidenskabelige fakultets hjemmeside, men kan ikke finde et link til en evt. bogliste. Nogen der ved hvor den kan graves frem, evt. har den liggende, så man kan få et lille smugkig ind i litteraturen på medicin? :roll:

Fra vores gamle studieguides - jeg skal ikke kunne sige om de ændre det, men mon ikke det er det samme?

Modul 1:

Alberts et al. Garland Science 2003, Essential Cell Biology, 2. edition (ca. 575 kr.)

Blaustein et al. Elsevier Mosby 2004, Cellular Physiology (ca. 350 kr.)

Kirk U. Førstehjælp. Dansk Røde Kors. (ca. 120 kr.)

Modul 2:

F Geneser: Histologi- på molekylærbiologisk grundlag. 1. udgave 6. oplag, Munksgaard 2006

T.W. Sadler: Langmans Embryologi (dansk oversættelse), 2. udgave, Munksgaard 2004

går ud fra du skal starte på studiet :slight_smile: Synes du skal være lidt “varsom” med at købe bøger inden du starter, da der jo løbende udkommer nye bøger, og det ville være ærgerligt at købe noget, som bliver opdateret kort efter.

Derudover er der også lidt forskel på hvad de forskellige undervisere anbefaler. Nogle bøger er overkill fra starten, men på den anden side er mange af dem gode at have senere i forløbet :smiley:

Held og lykke

Tak for hjælpen, sætter jeg meget pris på =) Jeg må ned og låne dem på
biblioteket på mandag, så jeg kan se hvad en medicinstuderende kan blive præsenteret for.

Så mangler jeg kun at få styr på boligforholdende, men nu skal jeg lige have grønt lys fra SDU først :slight_smile:

Igen, tak for hjælpen :up: