Lyst til at afprøve ny app til medicinstudrende og yngre læger, MyMedCards?

Hej Allesammen.

Jeg er medicinstuderende på 9. semester fra Aalborg Universitet og har i gennem det sidste halve år arbejdet på at producere en app, ved navn MyMedCards. Den samler alle de kittelkort vi går rundt og tynger vores kittellomme med og tillader samtidig hurtig og nem søgning af danskbaserede lægefaglige noter, anatomi, scorings- og klassifikationssystemer. Tilmed findes også kittelkort udstedt af landets 5 regioner i appen. Den indeholder netop nu over 300 forskellige informationskort og kan downloades via App Store og Googleplay for kun 13 kr.

Så det er bare med at få downloadet appen og tømt kittellommen :wink:

I den forbindelse vil jeg gerne spørge, om der er nogen, der kunne være interesseret i at afprøve app´en i praksis. I vil få et gratis download og det eneste der forventes er, at I kommer med konstruktiv kritik til mig.
Jeg skal bruge 15 personer til at afprøve den. Det kan både være medicinstuderende (dog skal I være startet i klinik) eller læger.
Skriv såfremt det har interesse.

Spændende tanke!

Hvordan med Copyright på det indhold der videreformidles?

Har I det?

I øvrigt tester gerne

Godmorgen.

Ja, det er selvfølgelig iorden. Det er en ting jeg har været meget opmærksom på, og har derfor haft en advokat til at hjælpe mig med at tjekke alle steder, hvor jeg har taget materiale fra.
De steder der er underlagt Creative Commons, er frit tilgængeligt for alle, så der kommer meget af materialet fra. Desuden har lægehåndbogen.dk givet mig lov til at bruge deres materiale som reference og alle regionens kittelkort er tilmed frit tilgængelige for alle, men jeg har dog alligevel fået lov af af deres ansvarlige ffra deres interne system.

Jeg håber det var svar nok ellers må du sige til. Jeg sender dig en promotion kode privat, du bruger Iphone ikke?

Mange tak for hjælpen, glæder mig til at høre din mening om appen

Hej.

Jeg har læst lidt om din app på dens hjemmeside, og den virker lovende. Jeg kunne da godt tænke mig at afprøve den :slight_smile:
Jeg går på KU.

Har også delt fb-siden blandt mine fb-venner.

Det er jo en kæmpe hjælp. Mange tak for det.
Jeg sender en promotion code til dig privat :wink:

Hej Sarah :slight_smile:

Nu starter jeg godt nok først til December (og vil derfor ikke prøve din app endnu :stuck_out_tongue: )

Dog forholder det sig sådan, at jeg laver noget grafisk arbejde, og hjemmesider.
Jeg har kigget lidt på billeder af din app, og beskrivelsen, og synes at det er et super initiativ, som jeg glæder mig til at prøve, jeg synes også at den ser god ud.

Jeg vil dog alligevel give dig at fif med på vejen: brug .png billeder. Og hvorfor så det?

Jo fordi så bliver dine baggrunde gennemsigtige.

Jeg ville selv synes at det var lidt trist at betale 13 kr. for en app, som ikke så helt tunet ud, hvis ikke jeg vidste I var nye til det, og jeg ville være endnu mere ked at at lave noget grafisk arbejde/ hjemmeside, som ikke så helt tunet ud :wink:

Jeg vil ikke belære nogen, jeg ved bare hvor lidt ekstra arbejde det kræver (set i forhold til hvor lang tid hele projektet har taget), og hvor meget mere lækkert det ser ud :cheer:

Jeg har vedhæftet en fil, hvor du kan se hvad jeg taler om (logoet skal selvfølgelig være rødt, og flyttes på plads, men det var for at give dig en ide om hvad jeg snakkede om :wink: ).

Ps. Jeg var inde på App Store på min iphone, og så at I linkede til siden mymedcards.blogspot.dk, der ville jeg nok købe adressen mymedcards.dk (mens den stadig er ledig :slight_smile: )

Mvh. Bastian

http://EXAMPLE.com/media/kunena/attachments/9132/mymedcards.jpg

Det er præcis sådanne kommentarer jeg ønsker.
Som du også gør opmærksom på, så er både min appudvikler, Steffen og jeg nye indenfor dette felt, så havde ingen anelse om det med png filerne.
Jeg vil få det ændret i den nye opdatering der kommer til september.
Ja, jeg har også tænkt på det med hjemmesiden, men nu må vi se, hvordan det går :wink:

Tusinde tak for feedback.

Det var så lidt :wink:

Det kan godt føles lidt op ad bakke i starten, men det går over, især når I (forhåbentlig) får nogle penge ud af det :stuck_out_tongue:

Det ser jo lovende ud :slight_smile: Studerer selv på 5. semester AAU, så er nok heller ikke kvalificeret til at afprøve app’en. Har i eventuelt overvejet at gøre app’en gratis i en begrænset periode (for eksempel indtil den er færdig), eller lave en eller anden form for beta version, hvorefter folk kan købe den færdige version, hvis de kunne lide den. Selvom 13 kr. kun er en sukkerknald, så synes jeg af princip det er svært at slippe penge for noget man ikke ved hvad indeholder.
Derudover vil jeg anbefale, at i holder jer til ét sprog. Selvom fanerne “My cards” og “My region” har en relation til titlen på app’en, så synes jeg det virker lidt fjollet, at clienten er på engelsk mens indholdet er på dansk.

Håber det kunne hjælpe og held og lykke med projektet :smiley:

Jeg vil først og fremmest gerne slå fast, at appen er færdig. Min app udvikler og jeg har arbejdet hårdt i det sidste halve år på at optimere og indsætte indholdet. Men fordelen ved apps er netop man man løbende kan opdatere og forbedre dem yderligere.
Der vil altid være ting som kan gøres bedre, og jeg bestræber mig på at fuldføre disse hurtigst muligt.
Vi har diskuteret længe mht. prisen, og har bestemt os for 13 kr., da dette lige vil kunne dække de omkostninger vi har haft i forbindelse udviklingen af appen. Jeg ønsker ikke at sætte prisen ned, da folk så kan blive utilfredse over pludselig prisstigning. Istedet laver jeg en masse kampagner, hvor jeg udlover gratis downloads.

Mht. til sproget, så har jeg valgt at fastholde det, da jeg en dag gerne vil oversætte appen til engelsk og samtidig ønsker jeg at gennemføre konceptet hele vejen igennem. Så det håber jeg du forstår :wink:

Men tak for dine kommentarer. Det er helt sikkert også nogle overvejelser jeg har haft selv, så det er fint at andre også tænker det samme.