Mac + Eduroam på Panum

Hej alle,

Jeg er den noget frustrerede ejer af en Macbook Pro; min Mac vil IKKE logge på eduroam. Fejlmeddelelsen er, at 802.1X ikke kan godkendes.

Der er selvfølgelig mere oplagte kanaler at rette denne henvendelse til, men disse er udtømte, vil jeg mene. Jeg har således snakket med MDB, edb-mænd på MAI og MFI, IT-folk på fakultetsgangen - uden held. De var venlige og forsøgte at hjælpe mig, men deres kunnen med mac overskred ikke at følge vejledningen, der ligger på mdb.ku.dk.

Hvis der er nogen, der er god til Mac, eller har haft et tilsvarende problem, vil jeg meget gerne høre fra vedkommende. Jeg er i færd med at skrive OSVAL, og det er derfor meget frustrerende at skulle løbe på biblioteket (der kun har åbent 4 timer/dag) alene for at læse en artikel eller slå noget op.

Jeg håber på at høre fra jer! :slight_smile:

M.v.h.

PS Det er nu for dårligt, at man ikke kan få kvalificeret hjælp til sin Mac, når flertallet af de studerende, der medbringer deres computer, er mac-brugere…

Er problemet lige opstået? Indtil sidste uge har jeg nemlig fint kunne komme på, men i dag fik jeg netop også den fejlbesked, du nævner.

Update: Jeg har slettet de 802.11 settings jeg havde, og oprettet dem igen, ihht. vejledningen på mdb’s website - Og det spiller. Kører OSX 10.5.4