Mac vs. PC

Og husk at med de nye Intelmacs (MacBook), er det muligt for nørden at tripleboote (OS X, Windows XP og Linux). Så i en nødsituation hvor et eller andet obskurt program kun kører på Windows, vil det være muligt at skifte styresystem emd et reboot.

bemærk, det har været problemer med de nye macbooks med at hvis de er hvide, så bliver de misfarvede enten pga varme eller sved fra hænderne.
Så en sort mac book, burde være cool…

mvh
svend

Og jeg har så hørt at de sorte skaller af på en eller anden måde :frowning:

Apples gennemførte finish gør nok at der er meget store forventninger til hvad deres produkter kan klare. Der har også været klager omkring de nye iPod Nano.

ok, vidste jeg ikke, har selv holdt mig til ibm, og selv om jeg misbruger min laptop gennem de sidste 4år, ser den stadigvæk ny ud :slight_smile:

IBM laver ikke bærbare computere mere. De laver faktisk ikke PC´ere mere. Alt er overtaget af et kinesisk firma der har købt PC og bærbar delen af IBM. Fordi IBM har levet gode produkter er ingen sikkerhed for at ThinkPads fra Lenovo i fremtiden vil være af samme kvalitet.

det er prævis derfor jeg holder mig til max t60, hvor lenovo’s computer serie starter. De gamle computerer er stadigvæk dækker af 3års garanti (hardware) og lavet af titanium-magnesium legering…
jeg må heller stoppe med at nørde…dette er vist ikke forummet.

Ved godt at dette efterhånden er en gammel tråd…
Men vil dog bare lige sige, at jeg har en stationær pc, og en ibook bærbar,
og jeg ÆÆÆLSKER min ibook.
Og nu kan man jo uden problemer køre windows på sin mac - det er da for cool, godt nok vil de så ikke supportere men herregud.

Det kan du da også på et windowssystem ? Grub, loadlin eller hvad de nu hedder.

Jeg er ved at sætte mig ind i suse linux. Det er faktisk helt ok når først man har fået det op at køre.

Ang mindre virus og andre sikkerhedsproblemer på mac. Kan det ikke bare skyldes at mac ikke er så udbredt som pc og det derfor ikke er så interessant for ballademagerne at lave virus og den slags.

Nyhed på Comon.dk

Hvis du skal lege med linux vil jeg forslå ubuntu.
Det er lettere at bruge, og alle ting kan downloades over nettet, og du bliver ikke tvunget til at downloade 5xcd af 650mb.

Ved ubuntu downloader du en cd som indeholder alt hvor du skal bruge på en std. computer.
Hvis du vil have mere, bliver det automatisk downloaded over nettet…

Ikke nogen problemer med rpm pakker og ligende.

Jeg har downloade både kubuntu og suse som ligger på min server, og vil gerne brænde begge systemer til dig…hvis du bor i kbh området…

Jeg er selv lidt af en linux nørd…har prøvet suse, redhat, debian og endte med kubuntu (debian variant).

hvis du har sprøgsmål omkring linux, kan jeg kontaktes på
svend(snabel a)gundestrup(punktum)dk

mvh
svend

Tak for tilbudet. Jeg har dog hentet de 5 cder ned og brændt dem. Jeg sidder selv ved en hurtig forbindelse.

Jeg prøvede faktisk debian først, den der skulle installere over netværk. Den var bare ikke i stand til konfigurere netkort/netværksforbindelsen rigtigt så der blev kontakt til serveren.

Heller ikke Suse kan komme på nettet fra installationsprogrammet. Jeg bliver først nødt til at pille ved netkortsopsætningen.

Desuden er der problemer med Suse 10.1 opdateringsprogram, noget med afhængighedskonflikter. SÅ der har været et par problemer.

Måske prøver jeg ubuntu i stedet.

jeg vil klart anbefale ubuntu/kubuntu

Problemet med netværks kortet kan måske løses med at skrive når du skal installere acpi=off

Alternativt kan det være fordi du skal disable ipv6, så den kun kører ipv4…

Du er forsat velkommen til at kontakte mig,

mvh
svend