Makroskopisk anatomi

Hej

Jeg starter på Makroskopisk Anatomi på AU 2. semester i dag :slight_smile: . Efter den nye studieordning er al makro samlet i ét fag inkl. neuroanatomi - på ialt 25 ECTS. Men jeg er vildt i tvivl om hvordan jeg egentlig får lært mig pensum, som virkelig virker voldsomt stort. Og jeg synes det er nemt at miste overblikket i alle de læringsmetoder der foreslås - læsning, flashcards, malebøger, gl. eksamensopgaver osv. osv.

Så må jeg spørge hvordan I fik lært anatomi? Hvordan strukturerede I jeres indlæring? Og hvordan pokker får man så mange nye ting og begreber til at sidde fast i løbet af bare 16 uger?

Hilsen Signe :slight_smile:

Terpning + anatomisk atlas + ture i præparatsalen hvor jeg “quizzede” mig selv eller andre ved at gætte hvilke markater var hvilken struktur.

Succesen ligger i gentagelsen :slight_smile: - som TreOmnatten, vil jeg også anbefale Præparatsalen som er absolut fantastisk til at skabe det tredimensionelle overblik strukturer imellem - en læsegruppe er helt formidabel at øve med her!

Ellers handler det meget om, skriftligt, at gentage besvarelser, indtil at samtlige detaljer omkring en bestemt struktur sidder lige i skabet hver gang du nedfælder det på papir!

Find på gode huskeregler, jo mere fjollede de er, des bedre virker de!

For mig fungerede det desuden ret godt at tegne flere af de mere komplekse neurovaskulære kredsløb, og tvinge mig selv til at tegne dem een gang dagligt, på den måde sad de en smule bedre fast! - det var noget jeg først begyndte på forholdsvis sent i forløbet, og det kunne uden tvivl have fungeret bedre hvis jeg var startet før :wink:

Jeg håber at mine egne erfaringer kan hjælpe en smule - held og lykke med eksamen :slight_smile: