Manglende navn på motiveret ansøgning?

Hej alle sammen,

Har jeg et problem hvis jeg hverken har påført cpr. eller navn på min motiveret ansøgning? Har jo sendt den i en bunke med alt andet dokumentation, hvoraf mine personlige oplysninger fremgår.
Havde nemlig indtryk af, at man ikke måtte skrive navn og andre personlige oplysninger på!

Skal jeg ringe ind og sige det, da jeg er meget bekymret?

Der SKAL være cpr-nummer på alle de ting du har vedlagt inkl. din motiverede ansøgning. Jeg vil råde dig til at tage kontakt til dem hurtigst muligt, for ikke at risikere at blive sorteret fra inden de overhovedet læser din ansøgning!

Må Universitetet udlevere min ansøgning til mig igen i morgen hvis jeg stiller op, så jeg kan skrive cpr-nummer på?

Jeg kan da ikke forestille mig, at det bliver noget problem…

Er du sikker på det? Altså jeg ved at der på ansøgningsskemaet til KU er felter til CPR, men til SDU & AU har jeg indtryk af skal være helt anonymt.

Jeg ved så ikke om de selv “mærker” dem så de ved hvad der er hvad. Jeg er i hvert fald på INTET tidspunkt blevet informeret om dette!! :x

Jeg har desuden heller ikke mærket al min dokumentation med CPR, og det VED jeg at der er mange andre som heller ikke har. Hvis det er et krav er der virkelig ikke blevet gjort noget for at gøre opmærksom på det.
Og jeg har heller ikke set noget om det i KOT hæftet - der gør de kun opmærksom på at alt skal være i bekræftede kopier.

Kan de evt. finde noget på skrift? (Hvis du kan går jeg i total panik!)

Hej -

det er altså ikke for at gøre dig panikslagen :shock: , men der står i KOT-hæftet (med rød skrift) på s. 22, at “al dokumentation skal mærkes med CPR-nummer”… Men måske det går alligevel? Ring derind i morgen og spørg :wink:

JEG ER PÅ DEN! Gad vide om de kan finde netop min ansøgning i morgen når jeg tager den lange tur for at tilføje personnummeret.

Alletiders OAK :smiley:

Men det var også til Simon og “de mange andre”, som han nævnte i indlægget ovenfor…

Ja al dokumentation. Den motiverede ansøgning er jo ikke dokumentation. Eller hvad?

Jeg kan se god mening i det du siger, det er slet ikke det. Jeg er bare vildt ophidset over at en så vigtig ting ikke er blevet understreget.

Nu har jeg kontaktet studievejledningen på SDU og har fået at vide at det ikke gør noget med manglende navn og CPR på MOT så længe man har sendt ansøgningsskemaet med i samme brev. Jeg ved så ikke hvordan de mærker dem selv, men man bliver ikke arkiveret lodret hvis man ikke har gjort det.

Jeg fik desuden at vide at den motiverede ansøgning på SDU ikke behøver være uden navn!! Det anede jeg ikke.

Okay, men det er vel ren og skær høflighed, at man i det mindste præsenterer sig med navn, når man skriver en sådan ansøgning? Andet ville være meget mærkeligt…

Hvis det havde været i enhver anden forbindelse havde jeg været enig.
Men der er et væld af regler man skal huske som kvote 2’er, og ikke alle sammen er lige logiske. Og tilmed forskellige for hvert universitet.
Derfor har jeg ikke taget noget som helst som en selvfølge.

På KU, vistnok også på AU, må man ikke skrive navn på. Så jeg gik ud fra at det samme galt på SDU- big mistake.

Hey Simon…
Jeg har heller ikke skrevet navn på min motiverede ansøgning til SDU. No big deal, tænker jeg. Det handler jo ikke om, hvad man hedder, men hvad man ellers har at byde på.
Det tror jeg trods alt ikke, at vi skal være bange for :wink:

Hej Limo!

Det tror jeg du har ret i. De virker til at være mere loose omkring sådanne detaljer på SDU end de to andre steder.

Præcis jeg ser det også på den måde at indholdet må tale for sig sev.
Min bekymring var også mere at måske de sidder med en stak uden lige, læser min og så finder ud af at den ikke er påført noget som helst! Altså at de først opdager det når de har skilt MOT og diverse bilag og ansøgningsskema fra hinanden. I det tilfælde er det immervæk svært at vide hvis MOT det er.

Men det er nok bare mig som er paranoid :oops:

Nej, du er ikke paranoid. Jeg kender selv til alle de 5000 spekulationer, man kan have omkring sin ansøgning og hele forløbet.
Jeg tror de har en fornuftig måde at håndtere de motiverede ansøgninger på, dvs. samlet med nogle af dine andre papirer.

Held og lykke til os :angle:

Nu må I holde op med at stille alle de unødvendige spørgesmål!
Kan I ikke henvende jer til studievejledningen på medicin / centrale adm. på Fiolstræde (KU)?.
Det med manglende CPR etc er det kun på Fiolstræde (KU ) I kan få løst jeres problemer. Lad være med at misbruge studmed.dk!
Sims