MCQ 2013 - Hvordan gik det?

[quote=“Annamb” post=83504]Hur många rätt på provet behöver man för att ta sig vidare till MMi ? (medicin)

får man resultatet via mail?

… Om det är till någon tröst för någon :unsure: så är den Svenska motsvarigheten till MCQ betydligt svårare! :wink: (den inkluderar även engelska och

Jeg har fået at vide, at man skal have omkring 50 rigtige for, at gå videre til MMI :slight_smile:

[quote=“Annamb” post=83504]Hur många rätt på provet behöver man för att ta sig vidare till MMi ? (medicin)

får man resultatet via mail?

… Om det är till någon tröst för någon :unsure: så är den Svenska motsvarigheten till MCQ betydligt svårare! :wink: (den inkluderar även engelska och matematik)[/quote]

Jeg har fået at vide, at man skal have omkring 50 rigtige for, at gå videre til MMI :slight_smile:

Annamb skrev:

[quote]Hur många rätt på provet behöver man för att ta sig vidare till MMi ? (medicin)

får man resultatet via mail?[/quote]

Sidste år lå grænsescoren for medicin på 52 point (altså 52 korrekt svarede spørgsmål), med al sandsynlighed kommer den til at stige i år, idet antallet af ansøgere er steget.

Dermed ikke sagt at man ikke kan være heldig og krydse fingre for at tallet falder :wink:

Antallet af nødvendige point for at gå videre, samt din score kommer til at stå på optag.sdu.dk, mener bestemt ikke at de sendte en mail sidste år, så det er bare om at tjekke siden den 22. maj :slight_smile:

Edit: Så lige at tallet var 52, ikke 61 som skrevet :wink:

61 i grænsescore? Wow folk er godt nok blevet kloge siden jeg var oppe :slight_smile:

Jeg mener grænsen var 49 i 2010 og 51 da jeg blev optaget i 2011, så det er godt nok meget den er steget.

[quote=“Badeabe” post=83510]Annamb skrev:

[quote]Hur många rätt på provet behöver man för att ta sig vidare till MMi ? (medicin)

får man resultatet via mail?[/quote]

Sidste år lå grænsescoren for medicin på 61 point (altså 61 korrekt svarede spørgsmål), med al sandsynlighed kommer den til at stige i år, idet antallet af ansøgere er steget.

Dermed ikke sagt at man ikke kan være heldig og krydse fingre for at tallet falder :wink:

Antallet af nødvendige point for at gå videre, samt din score kommer til at stå på optag.sdu.dk, mener bestemt ikke at de sendte en mail sidste år, så det er bare om at tjekke siden den 22. maj :)[/quote]

Så høj var den slet ikke, den var i starten af 50’erne.

- og det har du også rettet, my bad! Så svaret ude fra forsiden.

MikeML91 skrev:

Ja, jeg ved ikke lige hvad der gik af mig, synes at kunne huske at den var oppe i 60’erne :wink:

Men det var da en dejlig opdagelse at den lå en 9 stykker under det forventede, det virker lidt mere overskueligt.

Så bliver det spændende at se om tendensen med at nå et par stykker højere op det efterfølgende år fortsætter, eller om vi oplever et boom i år :slight_smile:

Badeabe: du forstår virkelig at forskrække folk!
(-:

Ja da, folk har godt af at vågne lidt op :stuck_out_tongue:

1 dag og 23 timer tilbaaage ! :unsure:

Ja, det skal nok blive spændende :wink:

Oh yeees!

Det er ren tortur.

KinderBueno skrev:

[quote]
Det er ren tortur.[/quote]

Det er måske lidt overdrevet :stuck_out_tongue:

Neeeeeej det er ej, jeg har ikke haft en indkomst siden november og har virkelig svært ved at finde job!

Du har da overlevet indtil videre :stuck_out_tongue:

Men klart nok, får heller ikke selv SU, så forstår godt at det ville være rart med lidt penge til kistebunden :wink:

Men så er det godt at vi snart får svar :cheer:

Ja, jeg har levet fint, men nu flyder glasset snart over ;D og ja, det bliver skønt med svar, så man kan komme videre agtigt. Hehe. Hvad lever du så af, hvis du ikke får SU?

KinderBueno skrev:

Jeg har et arbejde ved siden af studierne :slight_smile:

Ja, må indrømme at jeg har siden åbnet i et andet vindue, og kigger derfor ind imellem i et desperat håb på at oplysningerne bliver udgivet før klokken 18 imorgen, lidt meget spændt og utålmodig er man vel altid :stuck_out_tongue:

Hvor skønt :slight_smile:
Hahaha, ja det lyder lidt desperat, men man kan jo altid håbe!! =)

:sick: tortur med ventetiden…

Yep :sick: