Mcq 2016

Jeg synes at have læst at de bare placerer efter bopæl - uden at være helt sikker :slight_smile:

Mangler stadig at modtage invitation, men det er første gang jeg søger medicin, selvom jeg egentligt længe har ville det. Der skulle bare lige brændes noget krudt af på sabbatår først, så nu håber jeg at jeg kommer ind i første hug så jeg ikke bliver alt for gammel :wink:

Jeg forsøger selv på 3. år :stuck_out_tongue: Så krydser virkelig fingre for, at jeg kommer ind denne gang.
Hvor gamle er I? Jeg er selv lige blevet 22, så jeg føler mig efterhånden lidt gammel til at starte, men der ér nogle på mit studie, som er 30+, endda én, der er tæt på de 40, så forhåbentligt kommer jeg ind snart! Jeg går pt. på klinisk biomekanik (modul 3), så hvis jeg kommer ind i Odense, har jeg god mulighed for merit og forhåbentlig får jeg en plads på den samme årgang :lol:

Jeg er 21 om lidt, og jeg går pt på sygeplejestudiet (også modul 3) :slight_smile:
Jeg synes bestemt ikke at 22 er en høj alder at starte på et studie!
Nu da det er 3. gang du søger, har du så på noget tidspunkt gået videre til MMI? :slight_smile:

SÅ blev jeg også indkaldt til MCQen! Jeg skal i Odense, men de skriver godt nok at man måske bliver kaldt ind i Århus også, hvis man har søgt der. Men man skal jo kun ét sted, så jeg formoder, at det bliver i Odense for mig, da jeg pt bor i København.

Jeg er selv 23 år gammel og læste på musisk linje i gymnasiet - det eneste relevante fag jeg tog var FysikB. Jeg har været skibums i 3 vintre, men har brugt hele det sidste år på at supplere matematik C-B, så B-A og til sidst Kemi 0-B (på 4 uger!! :ohmy: ) så nu er jeg KLAR til at studere :slight_smile:

Nej, kom desværre ikke videre til MMI begge gange. Dog fik jeg flere points, så det er da altid noget. Men det er bare ved at blive så demotiverende at skulle søge ind for 3. gang, når jeg nu ikke havde nok point de sidste to gange :unsure: Men jeg fortsætter og krydser fingre for, at jeg kommer ind i år!

VibeSommer: hold da op, kemi 0-B på 4 uger! Jeg tog mit kursus på et par måneder, og det var altså lidt halvstramt, så må du have haft det endnu værre :lol: Jeg gik selv på en sproglig linje, så jeg brugte det første år efter gym på at supplere mat B-A, kemi 0-B.

Jeg skal til MCQ for tredje gange i år. Gik ikke videre begge gange. Mon ikke tredje gang er lykkens gang.

22 er overhovedet ikke en høj alder. Jeg er 23 år og bliver 24 her om en måned.

Jeg er 23 år, skal til MCQ for første gang.

Altså, jeg er 20 år, og jeg bliver student i år, så man kan næsten tænke sig til, at det er første gang! Det bliver SÅ utrolig spændende! Er du gal?!

Jeg ved godt, at man ikke rigtigt kan øve sig til prøven, men jeg har hvertfald tænkt mig at ‘holde mig i form’ ved at løse krydsord og læse en hel masse, da jeg tror, at det er ufatteligt vigtigt at kunne læse hurtigt og hive det vigtigste ud af tekster. Man skal vist også være skarp på aflæsning af grafer og løse problemstillinger. Det kan man jo bare øve sig på ved løsning af matematikopgaver eller lign… (Krydsord hvor man bliver udfordret er også en god ide!)

  • Det er selvfølgelig ikke direkte træning, men det kan da ikke skade :slight_smile: Men har I andre forslag til forberedelse?

Uanset hvor meget du øver dig, så kommer det ikke til at ændre noget ved resultatet. Jeg øvede eksemplevis hurtiglæsning 2-3 timer om dagen, hvilken slet ikke forbedrede mine resultater. Jeg gik kun 3 point mere, som skyldtes, at nogle af spørgsmålene fra den forrige gang var med.

I forhold til testen (dem som har taget den før) - var der så et stort behov for at man havde meget viden indenfor naturvidenskab - eller handler det mest om sin logiske sans? :slight_smile:

Man behøver ingen viden i forvejen, alt man skal bruge er i opgaverne. F.eks. blev noget så elementært som pythagoras beskrevet i opgaven, for at man kunne bruge det til at løse den.

Hej søde mennesker! Det er altid spændende at følge med i de her indlæg; man kommer indirekte til at sidde og heppe på jer alle. Jeg lovede sidste år at skrive et indlæg med mine råd til at komme igennem MCQ’en og MMI’en… det har jeg endelig fået gjort! I kan læse det her.
Jeg håber i kan bruge det og så ønsker jeg jer alle alt muligt held og lykke. :-)))

annachristine, du er en STJERNE! :lol:
Mange, mange tak fordi du deler dine råd med os!

Nu er det godt nok noget tid siden at jeg var til optagelsesprøverne, og havde hørt at AU også ville indføre det, men hvordan virker det med at I får at vide hvilket universitet I skal møde på?

Er det sådan så at der er en samlet optagelsesprøve for både AU og SDU? :huh:

Og ved I hvilken dato I skal møde på uni til MCQ prøven? :slight_smile:

Mvh. Bastian

Vi får det at vide d. 28. april, og så skal vi til prøve d. 7. maj :lol:
Vi skal bare møde på ét universitet, og så gælder prøven ved begge :silly: Så det er virkelig smart.

Det skal nok blive spændende :slight_smile:

Og jeg hepper på jer!

Åh hvor er det spændende det hele :cheer:

  • og tusinde tak til alle jer der deler jeres gode råd og erfaringer, det giver bare en smule ro i maven og noget at gå i krig med :wink:
    Nå men jeg vil da også lige vise flaget og introducere mig selv :slight_smile:
    Jeg hedder Louise Breum, 24 år og uddannet sygeplejerske fra juni 15.
    Medicinstudiet har været min drøm hele vejen gennem min studietid, men jeg besluttede, at gøre sygeplejestudiet færdig for stå sundhedsfagligt stærkt, få set en masse + opbygget en solid klinisk erfaring. Jeg har gennem min studietid arbejdet med det akutmedicinske, semi-intensive og som lungemedicinsk sygeplejerske på fuld tid siden jeg blev færdig udannet. Jeg læser mat A nu og tager fysik/kemi på turbo kurser henover sommeren.
    Jeg har søgt KU, SDU og AU - og er indbudt til MMQ på SDU :slight_smile:
    Undskyld for en laaang smøre :wink: :stuck_out_tongue:

Til alle jer håbefulde stud.med’er!

Held og lykke! Jeg kom ind på præcis samme måde selv, for 5 år siden og kan stadig huske hvor nervøs jeg var dengang. I skal nok klare det, krydser fingre for jer alle sammen!
Vi ses til MMI’en.

Hej alle sammen.
Er der i princippet ikke flere pladser at kæmpe om i år end der var sidste år, idet AU også afvikler MCQ?