Mcq 2016

Blyant, viskelæder, lineal just in case :smiley: hmm, altså snacks er altid gode, men jeg tror næsten ikke, at du mener det :lol:

VibeSommer: neeej, en lang dag det bliver så :lol:

Begge gange har jeg været inde i store forelæsningssale, i år skal jeg ind i U55, som også er et relativt stort auditorium. Men der er en del derinde, men jeg vil også tro, at der er mindre lokaler, men jeg er ikke sikker :cheer: Men grænsescoren har jo også været forskellig alt efter hvilket hold man er. Og når vi nu også søger ind på AU, så ved jeg ikke helt, hvordan de gør med grænsescoren, måske bare har en fælles grænsescore, eller hvad tænker I?

[quote=“myraki10” post=86437]Blyant, viskelæder, lineal just in case :smiley: hmm, altså snacks er altid gode, men jeg tror næsten ikke, at du mener det :lol:

VibeSommer: neeej, en lang dag det bliver så :lol:

Begge gange har jeg været inde i store forelæsningssale, i år skal jeg ind i U55, som også er et relativt stort auditorium. Men der er en del derinde, men jeg vil også tro, at der er mindre lokaler, men jeg er ikke sikker :cheer: Men grænsescoren har jo også været forskellig alt efter hvilket hold man er. Og når vi nu også søger ind på AU, så ved jeg ikke helt, hvordan de gør med grænsescoren, måske bare har en fælles grænsescore, eller hvad tænker I?[/quote]

Lineal er måske en meget god idé ja. Og så har jeg tænkt på ørepropper også. Det kan måske være meget rart.

Jeg tror altså ikke at grænsescoren afhænger af hvilket rum man sidder i. Hvorfor tror du det?
Tror kun at grænsescoren afhænger af hvilket studie man søger ind på.

Ørepropper kan måske godt være en god idé, hvis man let bliver distraheret. Jeg har selv ikke været irriteret af folk, da jeg syntes, at folk har været ret stille :stuck_out_tongue:

Ikke nødvendigvis rum, men hold. Det er fordi, at der har været forskellige grænsescorer de sidste to år, jeg har været til prøve, næsten som om de kigger på pointene på de forskellige hold. Men jeg ved ikke, hvordan de beregner grænsescore, det er bare et gæt med holdene.

Myraki10: Har du erfaring med at en lineal vil være nyttig?

Jeg har også selv tænkt over hvordan det mon bliver med grænsescorerne - jeg forestiller mig at siden AU ikke tager ligeså mange ind, og derfor heller ikke ligeså mange videre til 2. prøve, må deres grænsescore lægge sig lidt højere? Og så har SDU flere pladser til 2. runde, så der må være plads til lavere grænsescore.

Jeg skal være i U51 og på kortet ser det ud til at være et forholdsvist normalt størrelse undervisningslokale - i hvert fald sammenlignet med det store auditorium lige ved siden af.

Ørepropperne tror jeg at jeg tager med.

Grænsescoren tror jeg ikke har noget med holdet at gøre. Grunden til at der er forskellig score fra år til år tror jeg snarere er at det jo nok ikke er helt de samme opgaver og det er heller ikke de samme mennesker. Grænsescoren er vel bare udtryk for at “den studerende med lavest score som stadig er gået videre til MMI har en score på 50 fx”. Og alle med over 50 er også gået videre. Alle under er ude.
Tror at grænsescoren er ens for alle der søger medicin, men den er anderledes for de der fx søger psykologi.

Jeg har ikke selv haft brugt lineal, men den kan altid være nyttig, tænker jeg :lol:
Ja, hvor mange er det nu, at AU tager ind via MCQ og så senere MMI?
I princippet vil jeg tænke, at AU har en lidt højere grænsescore, men det kunne også være, at folk ikke scorede så mange point, og den dermed blev på samme højde med SDU måske :silly:

Nej, jeg mener ikke grænsescore fra år til år - det giver jo god mening, at den ændrer sig.
Men der har været forskellige grænsescore samme år, det er det jeg mener. Og jeg forstår ikke helt, hvordan de regner den, så derfor er mit bud holdene :stuck_out_tongue:

Og grænsescoren er helt klart forskellig på psykologi.

[quote=“myraki10” post=86443]Nej, jeg mener ikke grænsescore fra år til år - det giver jo god mening, at den ændrer sig.
Men der har været forskellige grænsescore samme år, det er det jeg mener. Og jeg forstår ikke helt, hvordan de regner den, så derfor er mit bud holdene :stuck_out_tongue:

Og grænsescoren er helt klart forskellig på psykologi.[/quote]

Nåh… Det lyder underligt. Så har jeg i hvert fald tænkt begrebet “græsescore” forkert hvis der er forskellige scores til samme studie samme år…
Så afhænger ens sandsynlighed for at komme ind jo også af hvilket hold man er kommet på… Spændende :slight_smile:

Har I øvet jer på nogen måde inden i morgen?

Det er nemlig det, der er lidt “sjovt”. Fordi de kunne jo sagtens bare regne en samlet grænsescore, hvorfor have forskellig? :stuck_out_tongue:

Jeg har haft kigget på eksemplerne fra SDU’s hjemmeside (igen) og prøvet at finde lignende opgaver på nettet, men jeg synes ikke, at jeg finder særlig mange, der er relevante nok.

Hvad har I gjort?

Jeg har også prøvet at finde eksempler på nettet og har fundet nogle der er lidt for lette og nogen der er lidt for svære. Det er meget vanskeligt at finde noget der ligner det præcist synes jeg.

Helt klart. Jeg har også haft kigget på fortolkning af tekst/passager, fordi der var en del spørgsmål med det sidste år i forhold til året før det. Og de spørgsmål var virkelig specielle.

Men teksten var virkelig alt for lang ift. hvad MCQ-spørgsmålene plejer at være, så de ville ikke være så gode at øve med igen, synes jeg.

Kan I finde mening i den opgave i eksempel-sættet med spørgsmål 6 og 7? De er sikkert ret ligetil, men min hjerne bliver helt forvirret af dem :stuck_out_tongue:

På AU’s hjemmeside stod der følgende: “Resultatet af din test vil efterfølgende gælde i kvote 2 på både AU og SDU. Hvor du tager testen, har ingen indflydelse på vurderingen af din ansøgning om optagelse.”
Hvis grænsekvotienten sættes, hvor man er placeret henne, er det vel ikke en fair vurdering? :dry: Ud fra hvad de har skrevet, så må det jo betyde, at de både tager MCQ både fra SDU og AU, og derefter ser hvem der har den lavest score i forhold til, hvor mange der kan inviteres til MMI, og det bliver vel grænsekvotienten for det pågældende år? :slight_smile:

Jeg tror du har helt ret May. Var det ikke noget med, at det kun er 300 som kan komme videre til MMI? Så vil de jo finde en grænse, hvor det præcis kun er 300 som kan komme videre ud fra deres point.
At resultaterne både tæller på AU og SDU er kun godt, fordi så har du chancen for at komme ind begge steder, hvis grænsen ikke er den samme begge steder.

Angående hjælpemidler står der denne regel inde på AU kvote 2 side:

“De eneste tilladte hjælpemidler er tosprogede ordbøger, fx svensk-dansk/norsk-dansk (testen er på dansk). Lommeregner, kamera eller andet elektronisk udstyr er ikke tilladt.”

[quote=“myraki10” post=86447]
Kan I finde mening i den opgave i eksempel-sættet med spørgsmål 6 og 7? De er sikkert ret ligetil, men min hjerne bliver helt forvirret af dem :P[/quote]

Fik du nogensinde svar på denne? Har kigget på den opgave en gang, men det er længe siden. Kan godt prøve at se på den igen hvis det er.

HVORDAN GIK DET JER I DAG? :ohmy: :huh: :blink: :S B) :cheer:

Jeg synes generelt at sættet var lidt nemmere end jeg har oplevet de andre år, og det er jo som udgangspunkt et godt tegn, men det kommer om man går videre eller ej kommer jo ligeså meget an på hvordan det er gået alle andre :woohoo:

Så er det overstået for mit vedkommende! Jeg havde regnet mef 100 spg præcist, så jeg blev positivt overrasket over at der var 95! Var så nervøs lige op til at vi gik igang at mine hænder rystede og jeg fik svedige håndflader :stuck_out_tongue:
Synes ellers at prøven gik ok - nåede alle spg et kvarter før tid, og gik tilbage for at rette nogle af dem jeg havde markeret. Ændrede dog kun 2 da mere betænkningstid fortsatte ikke gav mere mening til de spørgsmål :stuck_out_tongue:

Jeg håber i andre også kommer ud på den anden side forholdsvis ufortvivlet :stuck_out_tongue: nu er der bare at vente og se :slight_smile:

Nej, og det må du meget gerne, hvis du på et tidspunkt har tid til det :cheer:

  • Og hvor mange gange har du været oppe, siden du siger de andre år?

Jeg føler, at det er gået godt, jeg har en okay fornemmelse. Jeg havde også en bedre fornemmelse sidste år, hvor jeg også endte med at score flere point, men dog stadig et par stykker fra grænsescoren.
Og så var der jo også et par gengangere igen i år :lol:

Men jeg har virkelig ingen idé om hvordan det er gået. Jeg synes til gengæld at den med opkrævningen af skat var ret forvirrende, nogle der havde en god fornemmelse af den? Jeg var nødt til at kigge på de spørgsmål, som jeg havde besvaret, som jeg var i tvivl om i stedet for, fordi jeg indså, at jeg nok ikke ville komme med et særlig kvalificeret svar til den opgave, og så er tiden også bare dårlig brugt :stuck_out_tongue:

Svarede ca. 75 meget omhyggeligt, mens resten var ren gæt.

Er rimelig sikker på omkring 60 (dog er spørgsmålet nogle gange tricky så kan have misforstået det ved at læse for hurtigt). er usikker på omkring 30 og gættede på 5.

har på fornemmelsen jeg vil score over de 50, det plejede at være omkring det niveau som det kræver?, men der var rigtig mange til prøven så måske det ikke er nok.

kan godt lide det her prøve format, hvis man er blandt de godt 15% bedste som det kræver for at gå videre er det en god verifikation af at du kan læse og forstå ting hurtigt, tror også det er derfor de har gode erfaringer med kvote 2 ansøgere :-). ved I hvornår vi får svar?

første og sidste år jeg søger forresten.