Mcq 2016

Hvorfor har du ikke valgt at søge ind på Københavns Universitet ? :slight_smile:

Ikke lad alderen stoppe jer. Jeg er selv 30 (!) :ohmy: Har dog kun brugt et års SU. Jeg havde egentlig bestemt mig for at ikke søge ind igen hvis jeg ikke kom ind i år, indtil min egen læge overbeviste mig om at jeg skulle bare blive ved, fordi selvom jeg først ville blive færdig med studiet når jeg var passeret de 40, så ville jeg have mange gode år tilbage i praksis. Så nu går jeg og overvejer om jeg skulle give det endnu en chance næste år hvis jeg ikke kommer ind i år :slight_smile:

Det samme står også på SDU´s side.
Har du tænkt dig at søge igen næste år, hvis du ikke kommer ind år? :)[/quote]

Ja helt sikkert! :slight_smile:

[quote=Det samme står også på SDU´s side.
Har du tænkt dig at søge igen næste år, hvis du ikke kommer ind år? :)[/quote]

Ja helt sikkert!! :lol:
Det er dét jeg vil bruge mit liv på, så om jeg kommer i gang et par før eller senere er uden betydning i det lange løb tænker jeg :slight_smile:

Lyder inspirerende, at i er så fadt besluttet. I år er det tredje gang jeg tager testen. De to andre gange gik jeg ikke en gang videre til MMI.
LiNord - Hvad du brugt de 3.5 års SU til? :slight_smile:
Jeg er selv i gang med en anden videregående uddannelse som jeg har brugt et års SU på, og 1 års SU brugte jeg på at læse Farmaci som jeg fandt ud af ikke var noget for mig, da det menneskelig kontakt var ikke i samme omfang som medicin-studiet.

Nogen der ved, hvor mange pladser AU har satte til kvote 2 - for jeg kan simpelthen ikke finde noget om det :slight_smile:

Jeg ved at det er en lavere procentdel end på SDU med deres 50% :slight_smile: måske 25%? eller endda lidt lavere. Men jeg ved det ikke, det er bare bud… Er der nogen der ved hvor mange der kom ind via kvote 2 ved den tidligere ansøgningsform? På AU er det indtil videre en forsøgsordning med MQT og MMI, men hvis nu de får positive erfaringer med den type studerende de får ind på den her måde, kan man da håbe på at de indfører det permanent og måske også hæver procentdelen af kvote 2 studerende.

Det er træls, at de har så få pladser men grænsescoren alligevel bestemmes af antallet af ansøgere i både SDU og Århus tilsammen. Tror alligevel, at grænsescoren i år bliver skyhøj.

Det er træls, at de har så få pladser men grænsescoren alligevel bestemmes af antallet af ansøgere i både SDU og Århus tilsammen. Tror alligevel, at grænsescoren i år bliver skyhøj.[/quote]

Hvor har du læst henne, at grænsescoren på AU bliver bestemt sådan? For mig virker det meget ulogisk, idet nogle har undladt at søge AU og så SDU i stedet for :blink:

Det er træls, at de har så få pladser men grænsescoren alligevel bestemmes af antallet af ansøgere i både SDU og Århus tilsammen. Tror alligevel, at grænsescoren i år bliver skyhøj.[/quote]

Hvor har du læst henne, at grænsescoren på AU bliver bestemt sådan? For mig virker det meget ulogisk, idet nogle har undladt at søge AU og så SDU i stedet for :blink:[/quote]
Det går jeg udfra, at det er sådan det gøres, når man ikke selv kan bestemme, hvor man kan tage testen, hvis man søger begge steder.
Forresten står det på AU’s hjemmeside,.at 200 går videre til MMI i Århus.

Hvor er det sejt. Og jeg tror at det er den rette holdning selvom den kan være lidt svær at bevare når man ser sine venner blive færdige på samlebånd, få fast arbejde osv.
Jeg er selv 28 og har også søgt ind en del gange efterhånden. Har en uddannelse (bachelor og stoppede som bachelor netop for at have muligheden for at tage en ny uddannelse) og fast arbejde på 3. år. Synes at det er ekstremt grænseoverskridende at skulle springe fra jobbet og karrieren og starte helt forfra, men hvis man ikke føler sig tilpas der hvor man er må man prøve at skifte spor, og jeg tror at lægejobbet kunne passe rigtig godt til mig. Jeg håber at jeg i år får muligheden til MMI :cheer:
Hvad angår SU har jeg heller ikke nok klip tilbage til hele medicinstudiet, men jeg har til gengæld en opsparing jeg kan spise lidt af når/hvis den tid kommer :wink:

[quote=“Haroon-kher” post=86544]Lyder inspirerende, at i er så fadt besluttet. I år er det tredje gang jeg tager testen. De to andre gange gik jeg ikke en gang videre til MMI.
LiNord - Hvad du brugt de 3.5 års SU til? :slight_smile:
Jeg er selv i gang med en anden videregående uddannelse som jeg har brugt et års SU på, og 1 års SU brugte jeg på at læse Farmaci som jeg fandt ud af ikke var noget for mig, da det menneskelig kontakt var ikke i samme omfang som medicin-studiet.[/quote]

Haroon-Kher, har brugt 6mnd på at læse fransk (en giga fail, humaniora er sleeet ikke mig!) :blink:
Og så har jeg brugt de sidste tre år på at læse til sygeplejerske (er færdig til januar), men det er jo egentlig ikke det jeg ville, så nu søger jeg så ind :slight_smile:
Hvad læser du pt?

Jeg læer fødevare og ernæring :slight_smile:

Det er jo på sin vis fint at være i gang med noget, så står man ikke og skal finde indhold til endnu et sabbatår hvis man ikke går videre :silly:

Tænk nu er der kun ca 30 timer til vi ved om vi er købt eller solgt i denne omgang!
Er der nogle der har erfaringer med MMI?

Åh det er lange 30 timer!! Men det værste er, at skulle vi gå videre så bliver der en, måske to, gange mere hvor vi skal sidde (endnu mere) ængsteligt og vente på svar! :dry:
Jeg synes denne uge er gået uendeligt langsomt :angry:

Jeg tager gerne et mmi plads om jeg så skulle vente 100 år på resultatet.

Jeg er også ret spændt!

  • Jeg har læst ved de tidligere MCQ-tråde, at svaret af og til kan komme før end deadline? Er det sandt?

Det kan bestemt ske, at svaret kommer før kl. 18. Sidste kom den ud lidt før end det angivet tid

Held og lykke i morgen, allesammen! :slight_smile:

Takker…