MCQ 2017 resultat

Altså vi har jo fået et tal på, hvor mange procent rigtige svar vi havde for hver af de 3 kategorier i MCQ. Når de lægges sammen giver de (for an) 172. Når dette tal så deles i 3 giver det et procenttal for, hvor mange rigtige svar du havde i testen (som så er 57,33 for an). Hvis man så ganger det tal med 0,95, får man antal rigtige svar ud af 95 spørgsmål (54,46 for an).

Det er i hvert fald sådan, jeg har forstået det :slight_smile:

[quote=“miejensen” post=87347]Altså vi har jo fået et tal på, hvor mange procent rigtige svar vi havde for hver af de 3 kategorier i MCQ. Når de lægges sammen giver de (for an) 172. Når dette tal så deles i 3 giver det et procenttal for, hvor mange rigtige svar du havde i testen (som så er 57,33 for an). Hvis man så ganger det tal med 0,95, får man antal rigtige svar ud af 95 spørgsmål (54,46 for an).

Det er i hvert fald sådan, jeg har forstået det :-)[/quote]

Men ingen af institutionerne anvender en grænsescore med exact mængde korrekte svar af 95. Sådan har jeg forstået det!

Nej det er derfor, at vores resultater gives i procenter. Altså procent rigtige svar og ikke antal rigtige svar.
Den sidste udregning var bare til, hvis man selv ville vide, hvor mange spørgsmål man ca. havde svaret rigtigt på :slight_smile:

Super!

AU’s grænsescore er 56 :slight_smile:

Jeg har også lige haft tjekket mit.au.dk - og jeg er stadig videre! Det er så fedt :lol:

Stort tillykke myraki10! :slight_smile: :slight_smile:

Det er jeg også! Hold da kæft, et par trælse døgn, det har været. Stort tillykke til dig!

Det var anden gang, jeg var til testen. Kom ikke videre :frowning:
Fik 51 point. Er der virkelig ikke nogen måde at forbedre sig på?

Det vil jeg mene der er :slight_smile:
Jeg fik 55 point sidste år og gik ikke videre. Jeg nåede ikke alle spørgsmålene, og havde en klar idé om hvilke af spørgsmålene jeg havde sværest ved. Jeg trænede i del i hurtiglæsning om tog en masse tests/læsning omkring logisk tænkning inden MCQ-testen i år, og kom videre med 63 point :-).
Man kan tilmed se i år, hvilken gruppe af spørgsmålene man havde sværest ved, da de er gruppeinddelt :slight_smile:

[quote=“DS” post=87368]Det var anden gang, jeg var til testen. Kom ikke videre :frowning:
Fik 51 point. Er der virkelig ikke nogen måde at forbedre sig på?[/quote]

Jeg lavede rigtig mange MCQ-test fra USA og andre test man kunne finde på nettet. sørgede selvfølge for at sætte tid på så jeg kun havde et bestem antal minutter til at løse hver opgave.
Jeg syntes det hjalp mig rigtig meget, især i forhold til at skulle tænke logisk og læse hurtigt.
Jeg gik op fra 54 til 73 point fra sidste år til i år, så noget må det have hjulpet :slight_smile:
Ved ikke om det er et svar du måske kan bruge? :wink:

Det skal lige siges, at jeg var vildt frustreret over ikke at være gået videre sidste år, og kunne heller ikke se hvad jeg kunne gøre bedre - jeg havde nok en idé om at jeg ikke var ‘‘klog’’ nok til at gå videre… Så jeg endte med at sidde og google en masse om hvordan man kunne klare sig bedre i tests som denne, og terpede en hel masse. Jeg sad ikke ved testen og følte jeg brugte min nye ‘‘viden’’ direkte, men er altså helt sikker på det hjalp på det, at jeg havde fået en masse logisk tænkning ind i hovede inden!