Mcq 2017

PSloth - så klar, som man kan blive :stuck_out_tongue: Hvilken erhvervserfaring har du på fuldtid, hvis jeg må spørge? Ja, det bliver spændende at se, om de vurderer ud fra tidligere videregående uddannelse. Ansøgere fra fx Sverige med en bachelor fra Sverige må jo gerne ansøge om optagelse på bachelor i DK.

Haroon-kher - jeg færdiggør heller ikke min bachelor. Så det hedder enten at forsinke den eller droppe ud og så bygge videre på mit CV derefter. Min veninde færdiggør sin bachelor her i DK, hvis hun ikke kommer ind og så søger hun ellers ind i Tyskland.

Jeg har desuden fået min prøvetid nu:

Mødetid 11:00
Testtid 12:30
Testlokale U181

Har I andre fået jeres tid endnu?

Jeg har været handicaphjælper et år på fuldtid :slight_smile: Valgte at stoppe efter et år, da de ikke lægger vægt på mere i Aalborg. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at de lader svenskerne komme foran danskerne, blot fordi de har en relevant bachelor. Det vil jo på ingen måde være retfærdigt, når det ikke engang er et punkt vi ‘‘må’’ leve op til.

Har også fået min tid nu :slight_smile: Skal op kl. 11.30. Godt nok spændende denne gang. Det er jo på computer! Så må vi se, hvordan det bliver.

PSloth - Spændende :stuck_out_tongue: Nej, det er jo det. Det kan de nok ikke gøre, for det ville heller ikke være fair i mine øjne.
Det bliver vildt spændende! Plejer dog at markere ud for de spørgsmål, jeg er usikker på, så jeg håber da, at vi får noget kladdepapir. Kan jeg faktisk ikke huske, om vi gjorde sidste år, kan I huske det?

Vi fik ikke kladdepapir og vi måtte vist nok ikke engang skrive noget på selve opgavesættet.
Jeg skal møde kl 11:45 med testtid kl 13:00 i lokal u141

Ja det kommer onekligen bli intressant att se hur de vid KU behandlar ansökande med mycket relevant bachelorexamen och erfarenheter från utlandet såsom Sverige. När det väl kommer till kritan kommer de bäst kvalificerade att bli antagna, finns ingen tvekan om det.

Jeg tror helt sikkert, vi får noget papir denne gang. Er bare spændt på, hvordan de vil forhindre folk i at bruge lommeregner og andet hjælp? Vi har jo adgang til nettet, men hvordan tror I, de vil sikre sig, der ikke bliver snydt? Man kan jo hurtigt få regnet noget på computeren, hvis det skulle være, men lommeregnere er som bekendt ikke tilladt :slight_smile:

SDU bruger et program, der hedder Exam monitor til de skriftloge eksamner, hvor man benytter et computer. Programmet tager billeder af din skærm.

Haroon-kher: Det er lang tid siden jeg har været til en skriftlig eksamen, men det er et program der ligesom “overvåger” ens skærm så det bliver opdaget hvis man fx bruger en lommeregner? ikke fordi jeg havde tænkt mig at gøre det. Jeg var til MCQ sidste år og synes heller ikke der var så mange regneopgaver?

Har I prøvet testspørgsmålene som SDU har lagt ud? :slight_smile: Jeg var ret ærgerlig over at man ikke bagefter kunne se de rigtige svar!

og det der med kladdepapir, det har jeg også tænkt på. Det kunne man godt komme til at mangle så man kan huske hvilke spørgsmål man er usikker på :huh:

Annakk - Det ved jeg godt, da jeg selv går på SDU, og som du siger så er regneopgaverne meget banale så selv hvis man havde adgang til lommeregner så ville det ikke være en nødvendighed. Og ang svarene til spørgmålene som ligger på SDU’s hjemmeside, så står de allernederst i opgavesættet :wink:

http://www.sdu.dk/uddannelse/optagelse/bacheloruddannelser/skal+du+til+test

Jeg kiggede lidt mere efter info om selve computerkrav osv, og her nævner de Exam Monitor.
Det tager meget hyppigt screenshots (ca. hvert sekund) og logger din procesliste.

Det her stod desuden under fanen “under testen”.
“Du må godt bruge et stykke papir og en blyant til notater og beregninger.”

Så jeg går ud fra, at man enten må tage kladdepapir med selv eller få det af dem.

Haroon-kher: what?! Ej jeg tror vi snakker om nogle forskellige spørgsmål, du mener det der sæt på 9 spørgsmål hvor der blandt andet er en tegning af en hulemand der slæber rundt på atomvåben, ikke? SDU har lagt et opgavesæt på 45 spørgsmål ud hvor man kan afprøve hvordan testen fungerer på en computer. Jeg er ret sikker på at svarene på spørgsmålene ikke var angivet her ? :huh: :slight_smile:

myraki10: ahh, godt set. Så er det jo bare med at medbringe kladdehæftet.

Jeg har taget de der 48 spørgsmål, og jeg kunne godt se, hvilke der var rigtige, og hvad de rigtige svar var, til dem jeg havde forkert :slight_smile: Det kan man se, når man er færdig og klikker ‘‘review’’, mener jeg. Så bliver det spændende, om man også kan det til den rigtige prøve, så man allerede efter testen ved, hvor mange man har rigtigt, men det tvivler jeg på.

Ja okay, den mulighed så jeg slet ikke :dry: Det ville ellers være spændende at se. Sidste år til MQT var der mange spørgsmål jeg ikke var helt sikker på hvordan skulle forstås, så det ville være rart at få afklaret, fordi typen af spørgsmål alligevel går ret meget igen.

Ja altså, måske. De har da muligheden for at give én svar med det samme. Og det er jo ikke til at vide hvor mange point der skal til for at gå videre, så man skal stadig vente på at få at vide om man er inviteret til MMI. Men jeg tror du har ret i at de fravælger det, det bliver sikkert for kaotisk da alle ikke kommer til at trykke færdig samtidig :slight_smile:

Jeg opdagede lige at SDU også har lagt de nye 48 spørgsmål ud som tekst - med svarene. Så beklager, det var mig der ikke havde helt styr på det.

De kunne sagtens vise antal rigtige, men det gør de nok ikke. De skriver, at vi d. 18. maj får at vide resultatet fra unitesten og dermed også, om vi kommer videre. Det kunne da være lækkert at få at vide antal rigtige lige efter dog :stuck_out_tongue: Fx hvis man ligger på de 70, så er man jo næsten 100% videre - jeg har aldrig set en så høj grænse før i de 3 år.

Jeg tror ikke, at grænsescoren bliver højere end sidste år pga. uddannelseloftet, da dem med en bachalor ikke kan søge. Så selv med 60 rigtige er man sikre.

Jeg tror ikke nødvendigvis, at den falder. Så vidt jeg ved, så har flere ansøgt om medicin på SDU end sidste år. Så jeg tror nu egentlig godt, at den kan stige få point, som den har gjort andre gange.

Udover det har jeg faktisk undret mig over et svar i prøvespørgsmålene til UniTest.

Det første spørgsmål:
“Hvornår mentes mennesker først at være indvandret til Nordeuropa?”, hvor svaret er B for 500.000 år siden.

Teksten, spørgsmålet refererer til, var det her tekststykke:
Mennesker har muligvis indvandret Nordeuropa (herunder England) 200.000 år tidligere, end man hidtil har ment. Stenredskaber fundet i England typer på, at tidlige mennesker var der for 700.000 år siden

Jeg kan ikke se, hvordan B er det rigtige svar. Er der nogen, der har et svar/forklaring på det? :huh:

Mht. det spørgsmål der, så ligger svaret i de to første linjer :slight_smile: Man forventer, at mennesker muligvis har indvandret 200.000 år tidligere, end hvad man hidtil har ment. Dette skyldes de stenredskaber, der tyder på, at menneskene kom til for 700.000 år siden. Så der skal altså trækkes 200.000 år fra de 700.000 år :slight_smile: