Mcq 2017

Ifølge nedenstående artikel kommer der svar den 9. maj.

Artiklen siger jo ikke noget om, hvor mange der har søgt medicin på Syddansk. Den fortæller, hvor manger, der tager testen på Syddansk. Der kan sagtens være, at de resterende ca. 700, der har søgt medicin på Syddansk, tager testen i Århus.

Vi fik fortalt idag, at svar kommer d. 9 maj!

“SDU forventer omkring 1.000 ansøgere til medicinuddannelsen, mens der bliver optaget 150 på kvote 2. På psykologiuddannelsen vil der være cirka 800 ansøgere og 25 kvote 2-pladser”

Læg mærke til medicinuddannelsen. :slight_smile:

Jeg tror ikke du fik fat i, hvad jeg sagde. Artiklen starter med at fortælle, at SDU forventer 5000 ansøgere til testen, hvor ca. 1000 af dem er til medicin. Den fortæller ikke noget om, hvor mange har søgt meicin på SDU i kvote 2. Mig bekendt kan man også bliver i indaldt til testen på Århus universitet selvom man har søgt medicin pp SDU :slight_smile:

Den var ikke særlig svær, men der var ikke rigilig med tid. Jeg tror jeg gættede på 20 spørgsmål, da jeg ikke havde tid… men lad os se

I år skal man tage MCQ i Odense også selvom man har søgt ind i Århus. Så hvis SDU, som der står i artiklen, har forventet at modtage 1000 kvote 2-ansøgere til medicinuddannelsen, så er det dem der er. Men hvis der tidligere har været omkring 1700 ansøgere, så er det da en betydelig reduktion.

Jeg har hørt at I får minus point for forkerte svar nu, kan det passe?

EDIT: Nvm det gør I ikke.

Inde på hjemmesiden står der d. 18. maj :stuck_out_tongue:

Jeg sad desuden i samme rum som flere af mine studiekammerater. To af dem havde en anderledes test end os. Dog var forskellen kun en enkelt type opgave, som bestod af tre delopgaver - noget med en kløver osv., hvor vi andre fik spørgsmålet med Marlow. Det er da besynderligt :dry:

Jeg har lige opdaget, at jeg har glemt min punge sammen med nogle andre ting i den lokal, hvor testen skulle afholdes. Ved i, hvem man skal henvende sig til?

What?? Not fair… den med kløver osv den var ikke det nemmeste. Jeg husker den som den værste af alle faktisk… :oops: Der gad jeg sgu godt have haft en anden :open_mouth:

What?? Not fair… den med kløver osv den var ikke det nemmeste. Jeg husker den som den værste af alle faktisk… :oops: Der gad jeg sgu godt have haft en anden :open_mouth:

Nåede alle spørgsmål, men var også usikker på nogle.
Jeg synes, at formuleringerne i opgaverne var meget uklare i et par stykker.
Den sidste tekst med Sastre om eksistentialisme var ret svær.

og du søger også ind på medicin? Ja ok, det gør du jo nok siden du er på den her hjemmeside. Det lyder så mærkeligt at vi har haft forskellige spørgsmål? Jeg havde også dem med Marlow, og de var ret irriterende, jeg synes de var åbne til fortolkning og derfor svære at sige noget endeligt om.

Hvad svarede I til spørgsmålene angående de to digte om dyr i fangeskab?

Til den, hvor man skulle fortolke, hvad der mentes med, at det kunne males på væggen af et børneværelse svarede jeg betryggende. Den, hvor X= fangeskab så svarede jeg den, hvor digt nummer 1 var både sjæl og krop i fangeskab, mens i digt nummer 2 var det kun kroppen som var i fangeskab. Hvad svarede du?

Hvad svarede i til den med guldgruben og den med muserne?

Jeg svarede, at værelser var betryggende. Så svarede jeg, at i digt 1. Var både sjæl og krop fanget. Og digt 2 var krop kun fanget.

Guldgruben svarede jeg, at de udrejsende bliver anset som dumme af forfatteren. Det er det eneste, jeg lige kan huske fra den opgave.

Jeg søger forresten psykologi og medicin

Jeg søger udelukkende medicin, og det gjorde de to andre fra min årgang også.

Mht. dyrene i fangenskab skrev jeg det samme som jer. Og også at det var betryggende med maleriet på væggen.

Åh, guldgruben, tror jeg svarede noget med at det var drevet af grådighed. Men jeg svingede lidt mellem den og så myter. Hvad svarede I dér? Hvad svarede I til det spørgsmål, hvor der blev snakket om brændsænkning.

Hvad svarede I ved spørgsmålet om hvordan sømændene normalt var. Om de var eventyrlystne, stationære osv. Svarede selv stationære.

Jeg har ikke haft spørgsmålene med
Musene eller Marlow???