Mcq 2017

annakk - Jeg tænkte bare, at det ville være underligt at putte sådan et maleri på en børnevæg, hvis det så skummelt ud :lol: :lol:
Jo, brøndsænkning! Svarede lige uden briller eller linser på, hahaha :lol:
Jeg svarede også, at man ikke fik noget forærende. Og også noget med, at det var hårdt at være guldgraver, tror jeg.

Ved musene valgte jeg et helt andet svar end sidste år, kan dog ikke helt huske det.
Åh, kan du huske, hvad der ellers var af svarmuligheder end overraskende og konventionelt? Jeg tror jeg enten svarede overraskende eller noget andet, jeg svarede i hvert fald ikke konventionel.
Hmmm, ååh forventningen til hans historie… Var mulighederne ikke noget i stil med fyldestgørende … og så nogle andre? Måske uinteressant også. Jeg var lidt i tvivl dér.

Vi spurgte ikke nogen. Jeg tænker ikke, at eksamensvagterne eller IT-folkene kender noget til selve sættene. Men virkelig underligt, ja :blink: Jeg gennemgik alle spørgsmål med hende den ene, som havde fået kløverspørgsmålet, og vi kom frem til, at den eneste forskel var én type spørgsmål, der havde 3-4 delopgaver. Jeg havde fået sømanden Marlow, mens hun havde fået kløveropgaven. Men det giver jo ikke mening at skifte et enkelt spørgsmål ud. SDU har, så vidt jeg husker, købt spørgsmålene fra et australsk firma, så måske er der gået noget galt dér. Men who knows, det er virkelig bizart.

MalouVilmann - Heller ikke, hvis jeg siger, at musespørgsmålet handlede om indespærrede mus, der enten fik alkohol eller ikke og de skulle så se på, hvor hårdt de trak i deres snore hen mod maden. For at sige noget af den opgave.

Puha. Jeg har godt nok ingen fornemmelse for, hvordan det gik :smiley: Synes altid, man kommer lidt i tidspres til sidst…

Er der andre end mig, der også syntes, at den opgave med lejlighedsblokken og de familier var træls? :lol: Ikke den første opgave ift. hvilken fordeling, der passede dem bedst, så alle ønsker var opfyldt, men de spørgsmål, der kom efter. Fx hvilke familier, der ikke kunne bo på 7. etage, hvis alle ønsker blev opfyldt. Noget med det.

Den mener jeg ikke, jeg følte voldte de helt store problemer :slight_smile: Men kan jo sagtens have taget fejl alligevel. Jeg sad og skrev navnene op over hinanden for at få bedre overblik. Tror, det var en god hjælp.

Psloth - det gjorde jeg også, men min hjerne brændte lidt sammen ved det spørgsmål :lol: Det er jo ikke som sådan vildt svært, men lige på det tidspunkt ville min hjerne ikke arbejde sammen med mig :stuck_out_tongue:
Jeg nåede også alle spørgsmålene i fin tid og havde tid til overs til at kunne kigge nogle af dem igennem igen. Det var helt fint. Så må vi se, hvad resultatet bliver :stuck_out_tongue: Bare lidt sjovt, at de genbruger spørgsmål, som både var der sidste år og året før det.

Hvor mange spørgsmål tænker I at man skal have i år for at komme ind? Er det det samme som normalt, 60-70?

Er der andre der har søgt i Aalborg hvor der står at jeres ansøgning er afsluttet og resultatet vises d. 28. Juli?

Den afhænger vel, hvor godt folk klarer sig? Der er vel x antal der skal videre til samtale.

Den med lejlighedskomplekset svarede jeg i den første 2., hvor alles ønske skulle være opfyldt. Den sidste, hvor man skulle svare, hvilken familie ikke kunne få 7 etage, hvis alles ønsker blev opfyldt svarede jeg familien Madsen. De andre svarede jeg også familien Petersen. Den første var jeg sikker på, mens de resterende var rene gæt.

De opgaver som jeg synes var de sværeste var nok den med eksistentialisme, Skat og lejlighedskomplekset og jeg endte også med at gætte 60-70 % af disse. Hvilken opgaver synes i var svære?

Hej Alle, jeg håber det hele gik som det skulle.

Har i ikke skrevet under på ikke at videregive information om prøven?

Det er noget som SDU går ret meget op i, da mange af spørgsmålene bliver genbrugt.

Det ved jeg ikke, har vi det? Jeg troede man var frit stillet til at diskutere testen på baggrund af det man kan huske :ohmy:
Men det kan selvfølgelig være taktisk smart at holde sine svar for sig selv…

Jeg fik et svar fra SDD på hvorfor testene er forskellige, og det er at… det er de bare? Der kan være små afvigelser i testene selvom det er samme uddannelse man søger ind på. Hvilke spørgsmål man fik var eventuelt afhængigt af tidspunktet man har taget testen på?
Det lyder nu stadig som en lidt mærkelig praksis :slight_smile:

Äntligen kan jag logga in! Det har inte fungerat att logga in för mig och jag har bara kunnat läsa era diskussioner äntligen kan jag delta :wink:

Jag gjorde också MCQ, jag har ingen aning om hur det har gått. Det är ganska likt det svenska högskoleprovet vilket jag pluggat rätt mycket till, så förhoppningsvis gick det vägen. Vet ni när man får veta vilken poäng man fick? Jag läste både något om 9:e och 19:e maj, vilket stämmer? :slight_smile:

Det er hverken 19 maj eller 9 maj. Det er ifølge Århus’ selvbetjening 16. Maj svaret kommer.

Jaha där ser man! Typiskt, jag hoppades på att det skulle vara tidigare. Jag kan läsa danska bra men jag har inte pratat mycket med danskar överhuvudtaget… hade tänkt börja förbereda mig lite när jag vet om jag går vidare eller inte.
Är det någon som vet om man får växla lite språk under intervjuerna? Alltså om jag kan be intervjuaren att få frågan på engelska om jag inte förstår. Eller tror ni att de anser det vara “dåligt” ?

“Hej Sofia.
Du kan muligvis se hvor mange rigtige du har d. 9 maj, men det kommer an på hvordan processen med at rette opgaverne går.”

Hoppas!

[quote=“sooofiaj1” post=87181]“Hej Sofia.
Du kan muligvis se hvor mange rigtige du har d. 9 maj, men det kommer an på hvordan processen med at rette opgaverne går.”

Hoppas![/quote]
Jag hoppas ochså!!
Jeg søger psykologi, og tror at grænsekvotienten bliver en del højere i år. Så hvis ikke jeg kommer ind søger jeg på de diverse universiteter i Europa, der har engelske bachelorer i psykologi. Og det ville være godt ar have en ide om man overhovedet er gået videre fra den 9. Maj.

New Yorker - Hvorfor tror du så, at grænsescoren bliver højere i år. Sammenlignet med sidste år var den jo sværere.