MCQ - hvordan er det gået?

Mange tak for svar. Det lyder ellers interessant, men 6 år efter endt studentereksamen er lige i overkanten, for mit vedkommende. Blev student sidste år og regner stærkt med at være begyndt på medicin inden for de næste 5 år :smiley: Har også kigget lidt på Tjekkiet, men lad os nu se, om det bliver aktuelt. Hvad har I brugt de sidste par år på, nu hvor I ikke har haft held med at komme ind på medicin i DK?

Jeg blev student som knap fyldt 17-årig, så brugte de 2 første år på at “blive moden”… ( :huh: ) og nu er jeg så pludselig ældgammel, med mine 22 år :stuck_out_tongue: De sidste 3 år, har jeg læst til civilingeniør og arbejdet på en ultralydsscanningsklinik for gravide.
Jeg kan også anbefale dig at kigge på Polen. Dog er der brugerbetaling i både Tjekkiet og Polen (såkaldte tuition fees), men leveomkostningerne er selvfølgelig meget lavere end i DK. :slight_smile: 6 år er rigtig lang tid, når man ved hvad man vil; men det er altid rart at kunne tænke på at der findes en form for sikkerhedsnet ligemeget hvad, synes jeg i hvert fald. :slight_smile:

17-årig?? Hold da mavle, hvordan er det muligt? Var selv 18, halvvejs til de 19, og var selv én af de yngste :slight_smile: Ja, tiden går stærkt, så det er bare om at udnytte den. Men det lyder spændende med ultralydsscanningsklinikken - det må da tælle lidt de forskellige steder :slight_smile: Har også godt kigget på Polen. Særligt Collegium Medicum, synes jeg, virker interessant, så det vil jeg tage til overvejelse! Og ja, det er altid rart med et sikkerhedsnet!

Ældgammel! Må jeg være fri! Du er jo bare en bette en… :wink: Er selv 29.
Siden jeg blev student for 10 år siden, har jeg taget en videregående uddannelse, suppleret min sproglige studenter eksamen til en matematisk, læst jura, biologi, forsket og været selvstændigt erhvervsdrivende. Plus en hel masse frivilligt arbejde. Nu er jeg i gang med næste uddannelse; min plan B.

Jeg sprang lidt rundt i systemet og endte med at springe 1g over, hvilket jeg meget bagklogt kan reflektere over, helt sikkert har haft en effekt på mine karakterer (snit på knap 9). :frowning:

Det kiggede jeg også på og kom også ind sidste sommer, men der er desværre et problem med SU’en da man ikke får noget de(t) første år (kan ikke huske om det også var andet år at man ikke får noget) på grund af opdelingen mellem bachelor og kanditat herhjemme og at det tages “i en streg” som oftest i udlandet… jeg tror desværre det er et generelt problem, men måske nogen med mere erfaring indenfor emnet kan uddybe hvis de læser med??

Elverskov, har du tidligere haft held med at se resultaterne fra MCQ’en før officiel tid?

[quote=“annachristine” post=85931]

Elverskov, har du tidligere haft held med at se resultaterne fra MCQ’en før officiel tid?[/quote]

Man kan være heldig at høre noget et par timer før, men ikke mere end det så vidt jeg ved.

Så er der officielt under en uge til at vi får svar. :whistle:
Jeg tjekker optag.sdu et par gange om dagen, i tilfælde af at de nu liiiige ved et uheld opdaterede siden… (så langsomt går tiden altså her hos mig! :stuck_out_tongue: )

Så er vi to. Begrænser det dog til en enkelt gang dagligt. Prøver i hvert fald :slight_smile:

Hey :slight_smile: Krydser fingre for jer og håber at se jer på campus til august! MCQ tråden vækker minder. Venter spændt på MMI tråden hehe.

Mange tak! Føler jeg har en lidt bedre fornemmelse i år, så krydser fingre. Kan virkelig ikke vente til onsdag :lol:

Jeg var også til MCQ’en og havde rent faktisk nået alle spørgsmålene igennem ca. 15 minutter før tid så jeg havde da et par ekstra minutter til at kigge mine ?'s-markerede besvarelser igennem… Jeg tilslutter mig i øvrigt den totale forvirring omkring det dér flow chart-spørgsmål. Det blev sgu også et gæt. Men som førstegangsdeltager har jeg slet, slet ikke noget begreb om, hvordan det er gået. Min mavefornemmelse siger at det kan gå begge veje, men det er da vildt betryggende, at man kan komme videre til MMI med 55 kvalificerede svar og resten som rene gæt!

… Btw, får vi en eller anden form for udtalelse eller sådan noget når vi får svar d. 13? Det ville være rart at kende begrundelsen/begrundelserne for hvorfor vi eventuelt ikke er gået videre til MMI?

Vi får kun at vide, om vi kommer videre til MMI eller ej, der er ingen udtalelse, da det “kun” afhænger af, at man skal nå grænsescoren :stuck_out_tongue:
Er du så kommet lige fra gymnasiet, når du er førstegangsdeltager?

Nej, jeg har en bacheloruddannelse i forvejen og er pt igang med overbygning (som jeg naturligvis ikke agter at færdiggøre hvis jeg kommer videre).

[quote=“DrJones1” post=85938]
(…)
… Btw, får vi en eller anden form for udtalelse eller sådan noget når vi får svar d. 13? Det ville være rart at kende begrundelsen/begrundelserne for hvorfor vi eventuelt ikke er gået videre til MMI?[/quote]

Vi får af vide, hvor mange point vi har fået, og hvad grænsescoren er. That’s it.
De genbruger spørgsmålene, og derfor må vi ikke få mere af vide.

Det giver god mening.

Jeg kommer også liiige med lidt input til tråden! Jeg er en 17-årig 3.g-elev, og var også i Odense for at tage prøven. Jeg nåede at blive “færdig” omkring 10 minutter før tid, men jeg må indrømme, at jeg gættede en del. Den var meeeget sværere end jeg lige havde regnet med :unsure:

Så er der under et døgn til.

Ja, det er nervepirrende…

NU er der mega lang tid til…

Under fire timer til og så kommer svaret sikkert før… Jeg tjekker måske en gang i timen nu og jeg kommer til at tjekke heeeele tiden fra kl. 17 af :dry:

Skal I andre bare være hjemme i aften? Jeg skal lave intet og bare vente på resultatet. Men lige nu ser jeg Private Practice, så jeg kan få mine tanker et andet sted hen :silly: