MCQ sdu?

Hej :slight_smile:

Jeg skal til MCQ i Odense d. 24. april og er nysgerrig omkring hvilke typer spørgsmål der bliver stillet.
Er det noget lignende en IQ test, eller er det alle former for spørgsmål? (jeg har set Sdu’ eksempel, vil bare vide om det dækker det hele)
Læste nogle indlæg fra 2004, hvor der var eksempler som hvilke farver har det tyske flag og hvem der er minister i et givet land, samt alle mulige andre spørgsmål inden for almen viden, er det stadig spørgsmål som disse der stilles?
Og hvordan med de matematiske spørgsmål? skal man løse ligninger, integrerer, differentierer osv?

Eksempler på spørgsmål ville være dejligt - alle råd/informationer er selvfølgelig til stor hjælp. :smiley:

På forhånd tak :wink:

Størstedelen af dem er tekst-logik, hvor komplikationsniveauet er ganske højt.

Der optræder også et par enkle flowcharts, hvor du skal udfylde den manglende “brik” så resten bliver korrekt. Synes du ikke at det umiddelbart kan løses, så gå videre, for det er så få matematiske problemer i opgaven, så man er slet ikke indstillet på den.

Det kan også være; “Der sidder 4 damer til bordet. Girthe har taget småkager med, og sidder til højre for Benthe osv.” hvem sidder hvor?

De er slet ikke til at forudsige. Det er det eneste jeg kan sige :stuck_out_tongue: Men det er en dejlig udfordring