Medicin i 2011?

Hej hej :slight_smile:

Jeg har førhen studeret medicin men pga. personlige problemer faldt jeg fra, dog har jeg midlertidigt fået lysten til at studere medicin igen.

Jeg planlægger nok ikke at søge ind her til 2010, da min psykiater synes det er for tidligt.

Jeg planlægger dog at supplere op til matematik A og Kemi B her til August på GSK, og så søge ind på Aarhus Universitet i 2011.

Jeg har to spørgsmål:

  1. På Aarhus Universitet, er det så rigtigt at de første tre semestre nærmest er ren humanbiologi? Altså beskrivende lektioner hvor der ikke indgår matematik? (og at den del først kommer på fjerde semester i biokemi?), jeg spørger fordi jeg har ret nederen på overfor kemi (og især det matematiske indenfor kemi), da jeg faldt igennem dette sidste gang jeg studerede medicin.

  2. Burde jeg overhovedet prøve igen? Jeg ved ikke om det bare er pessimisme, men min eksamen er ret gammel, jeg kan ikke få lov at gange mit snit med noget som helst, jeg vil som sagt søge ind på Aarhus Universitet, og er ligeglad med om jeg “kun” kan få en standby plads, mit snit ligger på 10,2, men jeg ved ikke om standbykvotienten for AU kommer til at overstige dette i 2011?

Ved godt i sikkert vil sige “spørg en studievejleder”, men vil gerne have nogle svar herinde fra. :slight_smile:

De første tre semester på AU er

Makroskopisk anatomi (1. + 2. semester)
Mikroskopisk anatomi (1. + 2. semester)
Medicinsk Genetik (~seks uger på 1. semester)
Fysiologi (meget basalt - 3. semester)
Sundhedspsykologi (3. semester)
Præklinisk kursus (3. semester - færdighedsleg!)
Valgfag (3. semester)

Så altså ikke meget kemi før biokemien på 4. semester :slight_smile:

10,2 plejer at kunne sikre en plads, men der er jo aldrig noget, der er sikkert. Du skal prøve igen, hvis du har lyst til det og endvidere har en ide om, at du kan klare det :slight_smile:

Håber, det kunne bruges til en lille smule!

og ikke at forglemme filosofi og videnskabsteori (3.semester)

Og nej der er næsten intet matematik før du rammer biokemi og fysiologi på 4.-5.semester…

Hej jeg har samme situation at jeg også faldt fra på medicin pga personlige problemer, hvordan forholder det sig mht at blive optaget igen? Om de ser på det som dårligt eller betyder det ikke så meget ? Tænker om du har søgt og er blevet optaget på ny?