Medicin i udlandet?

Jeg har søgt medicin her i Danmark og fik afslag fra AU, KU og SDU.
Jeg blev rigtig skuffet, men siden at læse Medicin er min størst drøm har jeg tænkt på om der er andre måder at komme ind på. I den forbindelse tænkte jeg på at tage uddannelsen i udlandet og har prøvet at søge informationer om det uden held. Jeg har kigget på kvote 2 (og har prøvet SDU måden uden held), men jeg vil helst gerne begynde hurtigst muligt siden jeg er fyldt 20 år nu. Jeg ville spørge om der er nogen herinde der har nogen ide om hvilke krav der bliver stillet, i hvilket lande der er mulighed for at studere osv.
Min gymnasiale eksamenskarakter uden gange med 1,08 er 8,6 og med 9,2
Jeg havde Matematik og Engelsk på A samt Fysik og Kemi på B niveau.

Mit forslag er at blive ved med at søge som kvote 2, fx på SDU som optager mange kvote 2’ere…

Det kan godt tage nogle år før man kommer ind, men husk at søge på vinterstart og stand-by også…

En ting er sikkert… Du skal ikke have travlt med at komme ind - alderen er slet ikke af betydning…

Mens du venter på næste års ansøgning så find nogle muligheder i job, både lønnet og frivilligt, inde for det medicinske fag… Det giver bedre chancer for optagelse på kvote 2! :slight_smile:

Tak for hjælpen. Faktisk formåede jeg at komme ind på Medicin i Århus. Gennem kvote 2. Tog mig også rigelig tid at forbedre mine karakter. Jeg var lige ved at give op inden det lykkedes mig at komme ind sidste sommer. :slight_smile: