Medicin - konstant pres?

Hey med jer.

Jeg er en studerende som går på modul 2 på SDU. Jeg føler mig utrolig presset fordi der er så meget vi skal nok og der er desværre kun 24 timer på et døgn.
Mit spørgsmål er såå: Kan man på en eller anden måde skabe flere timer så man kan nå det man skal nå (Læse, holdopgaver)? (jeg læser omkring 5-10 timer om dagen)

Det min anden uge på modul 2, og jeg har allerede hørt ordet eksamen en del gange - skal man bare leve under konstant pres i de 6 år man skal uddanne sig, fordi man konstant får af vide, at det her skal du kunne til eksamen, og det her skal du også kunne, og det her skal du også kunne? Udover det føler jeg bare at man skal kunne en masse, men de forelæser man har gør ikke en skid for at man skal forstå det + at de bøger man har forklar tingene på nogle vildt kompliceret måder.

Hvad gør man? Man skal nemlig også huske at slappe af og sove - men hvor finder man tiden til det henne?

Hmm. Jeg går på 2. semester på KU, og vi har ikke blok-opbygning. Til gengæld har vi jo så én eksamen i hele pensum.

I starten havde jeg også den der følelse af, at man kunne læse dag ud og dag ind, og så stadig være bagud. Det fik mig til at tænke på, at det jeg sad og læste og brugte lang tid på at huske og forstå, var alle de der små, finurlige detaljer, som egentligt karakteriserer 12-tallet. Det fik mig også til at indse, at det ganske enkelt blev for tørt og tidskrævende i længden. Bevares, det er da godt at få gode karakterer, men jeg ville personligt ikke kunne leve i 6 år på den måde. Så vil jeg hellere skære lidt ned i mit gennemsnit, men til gengæld også have tid til at hygge mig i løbet af studiet. Dermed undgår jeg også den frygtede skoletræthed (som med sikkerhed var kommet over mig allerede nu, hvis jeg ikke var stoppet op og havde tænkt lidt over tingene).

Nu er jeg ikke nogen Dr. Phil, men jeg tænkte nok at det ville komme.