Medicinsk sociologi

Hej Allersammen … jeg vil gerne få nogle råd fra jer. Hvordan er medicinsk sociologi på 9 semester, for det er sådan at jeg stort set ikke har læst noget endnu !!. og ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. nogle råd ? :slight_smile:

Hejsa
Sådan som jeg forstået det fra nogle ældre studerende behøver man slet ikke læse noget som helst. Det skal være en rimelig nice tentamen. Jeg har selv købt den der bog, men synes også det der står ligner forelæsningerne meget. Tror ikke det bliver særlig slemt…

Du skal bare lave alle de gamle eksamensæt, ganske som til de andre skriftlige…

Så vil du opdage at (surprise) de oftest bruger de samme typeopgaver, der ligner hinanden til forveksling. Det, de går efter, er som sædvanligt bare et par forskellige Buzz-words, som skal brúges i de rigtige opgaver.

held og lykke, 1-2 dages læsning er alt rigeligt.

Låner lige lidt af tråden!

Er der nogen der ligge inde med eksamensopgaver hertil, udover Sep. 2007, Feb 2007 og Sep 2006, da vi har fået dem udleveret!?
Men det ville være super, hvis i gad uploade til filbasen eller sende dem.
[email protected]

Tak for hjælpen! :smiley:

mange tak … det lyder ikke så slemt, men er der nogen der ved hvor man kan finde de gamle eksamens opgaver i social medicin ? … hvis nogen ligger med dem … så i må meget gerne sende dem til min mail [email protected] :slight_smile: … tak

jeg er ogsaa meget interesseret i de gamle ex.opgaver, og I maa meget gerne sende dem til mig ogsaa, eller oploade dem paa siden - [email protected]

mvh

Kun eksamensopgaver? Er det virkelig tilstrækkelig forberedelse?

Underviserne anbefaler, at man læser:

  1. Iversen L, Kristensen TS, Holstein BE, Due P, red. Medicinsk Sociologi. København : Munksgaard, 2002.

  2. Vallgårda S & Krasnik A. et.al. Sundhedsvæsen og sundhedspolitik. København: Munksgaard, 2010 (bemærk ny udgave).

Samt et kompendium, der kan købes i bogladen.

Kunne være rart med erfaringer fra folk, der har overstået sociologi.

Altså, du må jo have bøgerne med ind til eksamen, så er da en okay ide lige at danne sig et overblik, dvs. hvor står de aller-vigtigste ting.
De fleste kan klare sig med minimal læsning og så bare opgaver. Men har også hørt om nogle stykker, der ikke åbnede bogen før inde til eksamen og dumpede…