Medicinstudiet og 3 semester på KU

Hej, jeg kunne godt tænke mig at spørge jer læger og andre medicinstuderende, hvordan studiet var for jer efter anatomi eksamen. Det famøse 3. semester med anatomi på KU vil jeg sige på en måde “brækkede nakken” på mig. Jeg står lidt med en følelse af, at studiet måske ikke er for mig, hvis presset og arbejdsbyrden er på dette niveau. Har nemlig læst og hørt, at 4. og 5. semester også skulle være hårdt. Dog kan jeg ikke rigtig finde svar på, hvorvidt det samme gælder for kandidaten. Derfor tænkte jeg om at spørge her. Mange tak på forhånd :slight_smile:

2 Synes om

Studiet har varit sjov. Har studeret hjemmefra under hele bachelorn, undtaget obligatoriske øvelser. Jeg tog kursus i hoved, hals, bevægeapparatet og det perifere nervesystem sammen med immuno, pato og farma så det var en hårdt semester for mig trods at jeg havde læst immuno og farma under min tidligere videregående uddannelse. Men det gik! Jeg øvede på spot totalt 8 ganger á 2 timmer på tør studiesal under samme period som jeg havde dissektionskursus. Jeg anbefaler at man begynner tidligere med spot og ikke sidste måned…

Undtaget kursus i energi så er 4. semester sjov, anatomin er her nemmere. Kursus i endo, reproduktion, nyrer og blod var i min mening nemmere end kursus i hjerte, og lunger samt mave, tarm og lever.

Det bliver bedre :ok_hand:

1 Synes om