Medicinstudiet og SU

Hej alle.

Jeg ved ikke, om I er de rette, men her kommer historien:

Jeg bor på nuværende tidspunkt hos mine forældre og har søgt ind som stud. med. på AAU. Mit spørgsmål i denne sammenhæng er angående SU. For nu hvor jeg er hjemmeboende, er min SU ikke livsnødvendig, og jeg kan godt undvære den i et par måneder, således at jeg sparer et par SU-klip. Mit spørgsmål er i denne sammenhæng, om jeg vil få mangel på SU på et senere tidspunkt(således at jeg bør gemme disse SU-klip), eller om jeg bare skal tage begynde at tage af min SU nu. Det skal lige siges, at jeg har tænkt mig af flytte hjemmefra(Århus, KBH - hvis dette overhovedet er muligt?), når jeg har fået min bachelor(hvis jeg kommer så langt), og at jeg derfor har mere brug for min SU på dette tidspunkt.

Venlig hilsen

Caesar0102

Du har SU svarende til 7 år… Medmindre du regner med at holde meget fri er dette rigeligt… Da man ikke kan få dobbeltklip længere kan det ikke rigtig svare sig ikke at få SU, selvom det så kun bliver til hjemmeboende takst…
Men hvorfor dog vente så længe med at flytte hjemmefra?? Jeg synes da det er en god ide at satse på at finde noget når du er kommet igang…

[quote=“Stenalt”:3il6yj19]Du har SU svarende til 7 år… Medmindre du regner med at holde meget fri er dette rigeligt… Da man ikke kan få dobbeltklip længere kan det ikke rigtig svare sig ikke at få SU, selvom det så kun bliver til hjemmeboende takst…
Men hvorfor dog vente så længe med at flytte hjemmefra?? Jeg synes da det er en god ide at satse på at finde noget når du er kommet igang…[/quote]

Okay, tak for svar :slight_smile: .

Det med at vente med at flytte hjemmefra fortryder jeg også en lille smule nu og kunne egentlig godt have tænkt mig, at jeg valgte AU som 1. prioritet - men nu er det for sent :wink:

Og man kan ikke flytte hjemmefra når man skal læse i Ålborg?? :shock: Jo det giver meget god mening :roll: