Mere kvote 2 ansøgnings læsning

Goddag Studmed.dk,

Endnu en kvote 2 ansøgning her. Ville være dejligt med nogle forskellige holdninger og meninger omkring min ansøgning, har selv overvejet andre måder at skrive den på.

Jeg tænker at hvis dem der læser disse ansøgninger, skal læse over 1000, ville det måske være bedre at forkorte ansøgningen ned til en halv side, hvor man skriver meget mere konkret,

[ul]
[li]Hvorfor søger jeg?[/li]
[li]Hvad er det som driver mig?[/li]
[li]Hvorfor er jeg den rigtige kandidat?[/li]
[/ul]

Og dermed fjerne det ‘lyriske’ og tungere læsning.

Andre holdninger omkring min ansøgning? Alt tages til efterretning, jeg ville også være glad for en vurdering af, hvorvidt jeg står i forhold til andre ansøgere, mht. mit cv.

Mvh Andreas.

http://EXAMPLE.com/media/kunena/attachments/9462/kvote2.pdf

Hejsa,

Det bliver lige kort og et hurtigt respons.

verdenen er måske et lidt stort ord at bruge :slight_smile:

Formuleringer som

er noget klichépræget.

Jeg vil gerne hører mere om hvad du lærte i militæret, som gør dig til en god studerende?

Vedr. sport - spil måske mere på at du er klar til at sætte mål og indfrie dem og vandt til at der er perioder hvor man må vælge fra, også selv om det er svært, men fordi det tjener et “større formål” (læs: jeg kan gennemføre og ofre mig i læseintensive perioder).

At du ikke kom ind på SDU x 2 - lidt spildplads synes jeg. Fortæl hellere at du tidligere har søgt og hvad har du så gjort siden for at gøre dig mere egnet…

Vedr. fysiskstudiet - tror jeg ikke du skal spille på socialeværdier, men mere de faglige og de akademiske krav der stilles til det at være studerende.

Jeg synes du underspiller det sidste afsnit dels om hospitalmedhjælper, hvor du må kunne fremhæve mere. Lige ledes omkring det frivillige arbejde - det er jo netop på de 2 sidste ting du måske skiller dig ud i forhold til mængden.

Jeg tror du har nogle gode kort du kan spille, men de bliver ikke rigtig brugt endnu.

Husk ikke at underspille din rolle - du skal selvfølgelig heller ikke lyve eller overspille, men lidt mere tro på dig selv og reflektion over dine valg vil styrke din ansøgning.

Jeg er super glad for at du gad at læse og give din mening, vil lige diskutere nogle af dine pointer:

sport: på medicin studiet er et af punkterne under kvote 2 færdigheder at man dyrker elitesport, (er ikke klar over om du vidste dette), men vil prøve at omformulerer lidt.

angående SDU har jeg valgt at skrive det med for at vise min dedikation til studiet, og fordi jeg ikke har gymnasie karakterer som opbakning på, at jeg er et bogligt intelligent menneske.

Mht. fysik, tror du ikke om de vurderer om man er et menneske der er god til at begå sig i et studie miljø? min erfaring er, at dette er ligeså vigtigt som at være dygtig til at studerer.

Jeg vil sætte mig og skrive flere ting om, det er svært selv at se hvad der mangler når man selv sidder med det. Det sidste vil jeg prøve at skrive helt om.

igen - tusind tak for hjælpen, og jeg håber andre også vil have lyst til at give deres meninger til kende.