Mikroanatomi AU

Hej. Jeg skal op til mikro i juni og er allerede godt nervøs. Er der nogen, der har nogle gode råd, noter mm. ift., hvordan man består denne eksamen? :slight_smile:

Jeg forstår godt, at du er nervøs. Det var jeg også selv. Faktisk troede stort set alle på mit hold, at det skulle gå grueligt galt. Men den gode nyhed var, at vi tog fejl. Langt de fleste kom rigtigt fint igennem. Det er den første “store” eksamen på studiet - og derfor én som mange er meget nervøse for. Det er helt i orden og helt normalt.

Jeg selv tegnede alle præparaterne, læste Genesers og tog noter samt øvede fremlæggelse af præparaterne. Desuden quizzede jeg med medstuderende, hvor vi gav hinanden et præparat, som vi skulle identificere. Jeg så også nogle youtubevideoer til de præparater, jeg havde svært ved. Men der er mange andre måder at gøre det på.

Jeg prøver selv at følge devisen: “Gerne grå områder. Ingen sorte huller.” når jeg skal til eksamen. Jeg prøver altså at minde mig selv om, at det er helt i orden, at alt ikke står lysende klart, men at det samtidig er en god idé at have noget relevant at sige til hvert emne/præparat.

Jeg ønsker dig alt held og lykke med din læsning og eksamen.