Mindske arbejdsbelastning på 10 og 12 sem

Jeg overvejer at trække nogle fag fra 10. eller 12. semester ned til 7. semester. Har nogen erfaringer med det? Er der udfordringer med overlap i undervisning, fx klinik, eller mangler man viden på 7. semester, som er nødvendig for de fag, fx retsmedicin?

Jeg har også hørt, at både 10. og 12. semester kan være ret krævende. Ville det give mening at splitte 10. semester op, så jeg kan trække nogle fag ned fra 12. semester i stedet?

Generelt vil jeg gerne høre jeres erfaringer og råd om at fordele fagene anderledes for at gøre 10. og 12. semester mindre krævende.

Tak for hjælpen!

Mange trækker retsmedicin ned på 7,8,9 eller 11. Det kan lade sig gøre, har ikke selv gjort det men flere fra min årgang har. Arbejdsbyrden på retsmedicin er ikke stor af hvad jeg har hørt

Jeg splittede 10. op, og var meget glad for at jeg valgte at gøre det!
Jeg tog neurofagene + psykiatri på det ene semester, og specialet + klinisk farma + retsmedicin på den andel halvdel, og det var en super god fordeling. Havde meget bedre overskud til de normale 10. semester-fag, og havde super god tid til at fordybe mig i specialet :slight_smile: