Mine chancer for optagelse på medicin studiet på KU, AU og AAU

Hej

Jeg er en pige på 21 år og er igang med mit tredje år på biomedicin studiet i Odense.
Jeg har tænkt mig at søge ind på Medicin studiet til sommer (2013) og vil høre hvor gode i tror mine chancer er for at komme ind på medicin studiet på henholdsvis KU, AU eller AAU.
Jeg har tænkt mig at færdiggøre min BA i biomedicin og arbejder også på et plejehjem i weekender og ferier. På biomedicin studiet har jeg blandt andet haft fagene anatomi, medicinsk fysiologi, videnskabsteori, statistik, biokemi og molekylær biologi. Jeg ved at de disse fag også er en del af medicin studiet og vil derfor mene, at jeg har en stor fordel, hvad angår kendskab til fag, læseteknikker osv., i forhold til andre.
Mit karakter gennemsnit fra gymnasiet er dog ikke helt vildt flot.

Hvor gode tror i mine chancer er?
MVH Camilla

Du har gode chancer på KU, men meget små chancer på både AU og AAU. Til gengæld har du jo også gode chancer på SDU?

Mange tak for det hurtige svar. Det var også hvad jeg havde tænkt, men læste lige at KU har 7 kriterier de kigger på, og følte ikke rigtig der var så mange af kriterierne jeg kunne fyldestgøre:

  1. Motivation og studiepotentiale
  2. Relevant erhvervsarbejde
  3. Relevant uddannelse
  4. Udlandsophold
  5. Gennemsnit fra adgangsgivende eksamen
  6. Karakterer fra relevante fag på gymnasialt niveau
  7. Anden erfaring med generel relevans for universitetsuddannelse

Af disse punkter har kan jeg sætte et flueben ved punkt 1-3.

Og jo chancerne på SDU er også gode, men man skal jo altid have en plan B for en sikkerheds skyld :slight_smile:

Jeg kom ind på kvote 2, KU, og jeg kender nogle stykker som også er kommet ind den vej.
Jeg kunne sætte flueben ved

1, 3 og måske 6 og 7.

Din motiverede ansøgning er ekstremt afgørende for deres vurdering.

[quote=“prasad” post=82813]Mange tak for det hurtige svar. Det var også hvad jeg havde tænkt, men læste lige at KU har 7 kriterier de kigger på, og følte ikke rigtig der var så mange af kriterierne jeg kunne fyldestgøre:

  1. Motivation og studiepotentiale
  2. Relevant erhvervsarbejde
  3. Relevant uddannelse
  4. Udlandsophold
  5. Gennemsnit fra adgangsgivende eksamen
  6. Karakterer fra relevante fag på gymnasialt niveau
  7. Anden erfaring med generel relevans for universitetsuddannelse

Af disse punkter har kan jeg sætte et flueben ved punkt 1-3.

Og jo chancerne på SDU er også gode, men man skal jo altid have en plan B for en sikkerheds skyld :)[/quote]

Med en BA i Biomedicin, så må man da sige, at du kan sætte et noget så kraftigt checktegn i 7.

Du skal tænke på, at det er de 7 ting de vægter, hvor vægter er key - de KRÆVER altså ikke, at du kan krydse alt af.

Som Dysp siger, så har ansøgningen uendeligt meget at sige.