Mistet motivation på 12. semester

Hej studmedere,
Jeg er på sidste trin til færdiggørelse af medicinstudiet på SDU. Jeg har afsluttet K9 og er nu godt i gang med at læse op til K10 eksamen/embedseksamen.
Mit problem er at jeg har mistet motivationen. Jeg gider ikke rigtigt læse, og hvis jeg gør, så er det fordi jeg har dårligt samvittighed. Jeg har ikke nogen makker, men det er også fordi jeg altid har kunnet læse bedst alene.
Jeg tror godt jeg ved årsagen. Vi har rigtig mange eksamener på SDU. K9 og K10 modellerne afsluttes med i alt 7 eksamener, hvilket er rigtigt mange. Det at jeg hopper fra den ene eksamen til anden har taget hele motivationen. Modulet er presset og hårdt og sådan har jeg det slet ikke. Hvis jeg læser i 30 min så hopper jeg hurtig over på youtube eller finder noget helt tredje som ikke har noget med læsning at gør. Er der andre der oplever det samme eller har gjort?. Hvad kan man gør? Jeg har prøvet at tage en lille pause men det har sku ikke rigtig virket!

Jeg synes det fungerer meget godt, at man sætter en timer - så fx., hvis det fungerer bedst for dig at læse 30 minutter af gangen lige pt., så kunne du downloade en timer til din computer, hvor den så efter 30 minutter siger du kan holde en lille pause indtil du skal læse i 30 minutter igen. :smiley:

Ps. jeg har sendt dig en pb herinde vedrørende et spørgsmål om kandidaten, hvis du vil svare på den :smile:

1 Synes om

Tak for tippet :slight_smile: Det vil jeg prøve.

2 Synes om

Du har nået såå langt og mangler nu kun det sidste trin for at færdiggøre din uddannelse så kommer du ude i arbejdsmarkedet, som er helt anderledes. Jeg bliver snart færdig med min bachelor. Af og til går jeg også tabt og bliver demotiveret, men den måde jeg kommer op på hesten igen er, at jeg siger til mig selv fx jeg skal læse 2 eller 3 timer og så holder jeg flere timers pause, hvor jeg laver noget jeg elsker. I nogle moduler hvor jeg blev læsetræt så holdte jeg næsten 1 uges pause. Udover at holde pauser vil jeg minde mig selv om hvorfor netop jeg har valgt denne uddannelse, og ikke andre uddannelse, hvor jeg potentielt kunne tjene mere penge med en kortere uddannelse. Hvert menneske er anderledes. Hvis du stadig ikke kunne få din motivation tilbage efter at have afprøvet disse, måske kan du overveje at holde en pause fx et halvt år fra studiet og lave noget du har lyst til.