Mmi 2011

Hvornår er det I får svar?

Vi får svar senest på torsdag

Så tror jeg endelig de er ved at opdatere siden - jeg har i hvert fald ikke længere adgang til den :? Jeg var faktisk også begyndt at blive lettere nervøs, da de umuligt ville kunne være klar med svar til på torsdag, hvis de ikke snart begyndte en opdatering…

Krydser fingre for os alle herinde!! :smiley:

Susan

Ej hvor er det spændende, mon ikke resultaterne er oppe imorgen så?

Eller måske senere i dag :smiley:

Let’s hope so :smiley:

Er godt nok spændt på resultatet, så ville godt nok være ondt hvis de trækker den 2 dage :slight_smile:

Let’s hope so :smiley:

Er godt nok spændt på resultatet, så ville godt nok være ondt hvis de trækker den 2 dage :slight_smile: [/quote]

Er der nogen der kan huske hvor længe siden var under opdatering til MCQ??

Så kan man logge ind igen og der er ikke opdateret. Øv øv

Forresten hvor mange var der¨på jeres hold?

Jeg var på hold 3 og der var vi 24, så hvis det er 24 * 10 er der kun gået 240 videre til MMI… - troede der gik 300 videre?

[quote=“Heyyou”:gbc1fsxa]Forresten hvor mange var der¨på jeres hold?

Jeg var på hold 3 og der var vi 24, så hvis det er 24 * 10 er der kun gået 240 videre til MMI… - troede der gik 300 videre?[/quote]

Jeg var på hold 8 eller 9 (Kan faktisk ikke helt huske det… :oops: ) Men vi var også 24. Tænkte faktisk på det samme den dag vi var til MMI…

Sidste år blev der i alt optaget 313 på medicin på SDU, de siger jo at 50 % er gennem kvote 2, kan det så være at det kun er omkring 90 der bliver sorteret fra?

jeg var på det sidste hold(hold 10) tror jeg det var, der var nogle der var nummereret op til 330 - ved ikke om det var fordi der var så mange, men i såfald ville der skulle sorteres ca. 200 fra

Vi var ret mange på vores hold - tror der har været omkring 48…

synes stand 3 hvor man skulle snakke om hormonforstyrende stoffer gik elendigt, og standen efter den med den engelske tekst synes jeg heller ikke gik optimalt, tilgengæld synes jeg det gik exeptionelt godt til både motivation og de 2 andre om etik og fordele/ulemper. den med skuespillet synes jeg er svær at bedømme, og de 2 med lego havde jeg et okay-indtryk af bagefter.

er rigtig svært at sige om man tror man kommer ind, for i gennemsnit er det vel gået ok, og være blandt de 50% er da helt iorden odds, omvendt er det svært at sige om “okay” er nok til at komme ind…

håber snart vi kan se vores resultater! er ved at blive tyndhåret af alt det grublerri og venten :lol:

Apropos den med lego - hver meget nåede I at samle? Henholdsvis ved at give og modtage oplysninger?

Jeg har heller ingen idé om hvordan det er gået (hælder måske mest til den dårlige side… :frowning: ) - så vil også bare gerne snart have resultaterne…

Med de erfaringer I nu har med både MCQ og MMI, synes I at de stillede spørgsmål/opgaver kan være retvisende til at afspejle hvor egnede I er til medicinstudiet?
Jeg er nemlig selv stærkt i tvivl efter MCQ (og især resultaterne :shock: ), men det kan være det bare er mig…

Mvh
Mignon
(slap i det mindste for den forfærdelige ventetid og føler med de berørte)

Susan: Kan overhovedet ikke huske det, men nåede ikke at blive færdig med at instruere i bygning af fly, og heller ikke ved samling af bilen.

[quote=“Mignon”:23s0gtlz]Med de erfaringer I nu har med både MCQ og MMI, synes I at de stillede spørgsmål/opgaver kan være retvisende til at afspejle hvor egnede I er til medicinstudiet?
Jeg er nemlig selv stærkt i tvivl efter MCQ (og især resultaterne :shock: ), men det kan være det bare er mig…

Mvh
Mignon
(slap i det mindste for den forfærdelige ventetid og føler med de berørte)[/quote]

Hmm, tjah, det kan man sgu nok blive ved med at diskutere i evigheder. MCQ handler måske mest om at kunne læse og forstå hurtigt - hvilket man kunne formode er relevant til medicin, fordi det ikke nytter noget at man tager 20 timer om at læse og forstå én side (overdrivelse fremmer forståelsen). Men det er der jo desværre nogen som bliver ramt på fx nydanskere der ikke er helt inde i sproget, eller måske bare tager længere tid om at forstå det. Det er da ærgeligt, men hvordan skal man ellers sortere så mange mennesker fra, når det også er vigtigt (tror jeg) at man ikke kan øve sig på testen.

MMI: Nogen af tingene kan jeg godt se er relevante, motivation, samarbejde og at tage ansvar for hinanden på studiet. Den engelske tekst har jeg det lidt svært med, nok fordi det gik så dårligt :lol: , men også fordi jeg har svært ved at se hvad det viser at man kan læse en tekst på (alt for) kort tid, og så kan gengive det. Men den minder måske lidt om MCQ, bare på engelsk.
Så var der de stande der handlede om forskellige debatter indenfor det sundhedsvidenskabelige - og tjah, måske skal de vise hvor god man er til at argumentere for forskellige ting? Der står jo at man ikke kan forberede sig på det, så egentlig burde det være total ligegyldigt om man aldrig har haft biologi, og man burde ikke have nogen fordel ved at have haft biologi A i gymnasiet. Jeg har haft biologi A, og synes da det var ret nyttigt i fx samtalen om hormonforstyrrende stoffer - men det kommer jo også an på hvad man bliver bedømt på.

Så min konklusion må være: MCQ er okay, og hvordan skulle man ellers gøre det?
MMI: Synes jeg er meget nyttig, og giver et bedre indblik i hvem ansøgeren egentlig er. Det værste ved MMI er næsten forskellen på bedømmerne, fordi bedømmelsen jo egentlig også er en smule subjektiv.

Hvorfor er du i tvivl Mignon?

Jeg blev optaget i kvote 2 gennem optagelsesprøverne, og jeg har kun klaret mig godt på studiet ind til videre, det samme har mine medstuderende fra kvote 2. Desuden er der lavet statistikker der viser, at kvote 2 studerende på medicin SDU rent faktisk klarer sig bedre end kvote 1. Så synes det er ærgerligt at tvivle på hele kvote 2 optagelsessystemet, fordi man er utilfreds med sit eget resultat…

Faktisk er det en hel phd der skal forsvares på fredag. Det ser ud til, at der er flere fra kvote 2 der gennemfører studiet, men at der til gengæld er flere fra kvote 1 der gennemfører på normeret tid.

OK, her kommer lussingerne, med jeg spurgte blot

netop fordi jeg ser mig selv som en yderst velmotiveret og ikke mindst egnet (fra denne side af ‘systemet’) til at studere medicin, men uheldig med at have dumpet MCQ. Og nej, jeg (be)dømmer ikke testens faglighed, men spørger blot for at gøre mig klogere på sagen.

Jeg spørger nok også fordi jeg nok ikke er den eneste der har haft svært ved at bedømme hvor godt eller dårligt man har klaret sig til (i mit tilfælde MCQ) og hvad er det man kunne have gjort bedre/ kan gøre bedre næste gang.
Jeg tvivler generelt ikke på at folk der bliver optaget gennem kvote 2 er meget motiverede og gennemfører bedre end en del kvote 1 studerende, da jeg har haft en stor fornøjelse at lære en masse af de kommende stud.med. her på siden og ved at de virkelig brænder for sagen.
Man kan selvfølgelig teste folk på mange måder, f.eks. i relevante fag ligeså meget som i hurtig læsning og tekstforståelse. Vi mennesker er forskellige og har forskellige måder at tilegne os viden på og til at bruge viden på, derfor gik mit spørgsmål ud på at linke erfaringer fra det der bliver spurgt med selve studiet og relevansen af det der spørges om senere hen.

Selvom det ovenstående nu lyder ret kringlet i mine ører, håber jeg at I forstår hvad mit spørgsmål gik ud på, da jeg igen gerne vil søge til næste år, hvis ikke det lykkes at få en plads 30. juli.

Mange hilsner

Mignon