Mmi 2015

Jeg er også kommet ind med en score på 39!

Tillykke til alle jer der er kommet ind.
Har I så søgt sommerstart eller vinterstart?

Og husk nu at nyde sommerferien :wink:

Jeg har søgt vinterstart :slight_smile: andre pendlere fra Kbh der er på vinterstart? :slight_smile:

Jeg er også kommet ind, det er så vildt!! Jeg kan slet ikke forstå det! :stuck_out_tongue: :woohoo:
Og jeg har søgt vinterstart :wink:

Hvor er jeg ked af det på dine vegne, at høre at du ikke kom ind. Hvis det kan hjælpe, er det 3. gang jeg søger ind i år, og er naturligvis af den overbevisning at hvis man virkelig vil noget, er der også en vej; også selvom den er lang og træls og trist.
Ja! Jeg har faktisk rigtig mange (synes jeg selv :lol: ), så overvejede faktisk at lave et blogindlæg/video eller lign. inden næste års optagelsesrunde, så andre muligvis også kan få glæde af dem. :slight_smile:


Tillykke til alle jer andre der kom ind! Hvor er det fantastisk! :smiley:


[quote=“Badeabe” post=86051]Tillykke til alle jer der er kommet ind.
Har I så søgt sommerstart eller vinterstart? Og husk nu at nyde sommerferien :)[/quote]

Jeg har søgt sommerstart, så det bliver spændende - det er jo lige rundt om hjørnet. Med min alder på 22, regner jeg også med at komme ind til sommer fremfor vinter. :slight_smile: Ak og ve, min sommer skal desværre bruges på kemi oplæsning… men der er jo heldigvis et højere mål med det, så det er egentlig helt okay. :cheer:

Stort tillykke til alle jer der er kommet ind. Jeg er kommet på venteliste, med 26 point, så altså 5 point fra. Er der nogen der har nogle erfaringer med hvad chancen for at komme ind er? Jeg har søgt standby.

Jeg har hørt at hvis man er 1 point fra, er man rimelig sikker på at komme ind. 2 point er lidt mere usikkert, men der er dog stadig en lille mulighed. Har ikke hørt om nogen der er kommet ind hvis de var mere end 3 point fra… Men det hele kommer jo an på, hvor mange der ligger liiige under grænsen og hvor mange der hopper fra så der bliver ledige pladser. :dry: Krydser selvfølgelig fingre for dig!

På ventelisten kører det så vidt jeg ved udelukkende efter MCQ scoren. Ventelisten har INTET med standby at gøre.
Jeg har igen fået en venteliste plads.

[quote=“Elverskov” post=86062]På ventelisten kører det så vidt jeg ved udelukkende efter MCQ scoren. Ventelisten har INTET med standby at gøre.
Jeg har igen fået en venteliste plads.[/quote]

Nej Elverskov, det er jeg virkelig ked af at høre. :frowning: Jeg håber virkelig at du stadig får chancen! Jeg havde ellers håbet sådan på dine vegne! :frowning:
Min ven stod i samme situation sidste år (han var 1 point fra grænsescoren) og han kom ind sidste år trods alt. Han siger at de tager udfra MMI’en, men jeg har selvfølgelig kun hans ord på det. :slight_smile:

Det ville være fantastisk hvis du havde lyst/overskud til at lave det, det tror jeg også der er mange andre end mig der ville være super glade for :slight_smile: Du må endelig melde tilbage, hvis du opretter en blog/video :silly:

Jeg skal også helt sikkert søge ind næste år igen! Så jeg håber jeg måske kan bruge det som en lille fordel, at jeg nu har prøvet det før… Jeg var 2 point fra, og troede egentlig at så var mine chancer lig 0, men det kan da være jeg tør håbe lidt endnu :unsure:

Det ville være fantastisk hvis du havde lyst/overskud til at lave det, det tror jeg også der er mange andre end mig der ville være super glade for :slight_smile: Du må endelig melde tilbage, hvis du opretter en blog/video :silly:

Jeg skal også helt sikkert søge ind næste år igen! Så jeg håber jeg måske kan bruge det som en lille fordel, at jeg nu har prøvet det før… Jeg var 2 point fra, og troede egentlig at så var mine chancer lig 0, men det kan da være jeg tør håbe lidt endnu :unsure:

Annechristine, det ville være fantastisk hvis du havde lyst/overskud til at lave det, det tror jeg også der er mange andre end mig der ville være super glade for :slight_smile: Du må endelig melde tilbage, hvis du opretter en blog/video :silly:

Jeg skal også helt sikkert søge ind næste år igen! Så jeg håber jeg måske kan bruge det som en lille fordel, at jeg nu har prøvet det før… Jeg var 2 point fra, og troede egentlig at så var mine chancer lig 0, men det kan da være jeg tør håbe lidt endnu :unsure:

Jeg er også meget, meget interesseret, Annechristine! Jeg kom ikke videre fra prøven og næste år er mit tredje år, og jeg er ved at blive meget demotiveret, selvom jeg så inderligt vil ind på medicin. Men jeg ved også, at jeg er nødt til at fortsætte med at prøve, netop fordi at jeg ved, at hvis jeg stopper nu, kommer jeg altid til at se tilbage og tænke over, om jeg mon året efter kom ind på medicin?

Det sagt så mange gange tillykke til jer, der er kommet ind! Og jeg krydser fingre for jer, der er på venteliste. Det er virkelig bare så ærgerligt :unsure:

Jeg ved virkelig hvordan du har det. Der er simpelthen ikke noget mere frustrerende! :frowning: Men, ihærdighed betaler sig!! Jeg har lige ringet ind til SDU og sikret mig at der ikke er nogen tavshedspligt, så jeg vil gå igang med at skrive det hele ned så jeg kan dele det med jer meget snart! :slight_smile:

Jeg lover at melde tilbage her ligeså snart jeg har fået strikket noget sammen! :slight_smile:

Jeg er også kommet ind med en score på 32 :slight_smile: Jeg har søgt vinterstart!

Tillykke! Ej hvor fedt, så kommer vi til at starte sammen :slight_smile: hvor i landet er du fra?

Jeg kom desværre heller ikke ind! Må man spørge om hvad du annachristine og Jer andre har lavet, imellem de år I har søgt? Jeg er fuldstændig på bar bund med hvad jeg skal gøre af mig selv nu når jeg ikke er kommet ind… Det var medicinstudiet jeg var klar på, og nu ved jeg bare ikke! :S

Nu ved jeg ikke om du forsøger andre universiteter end SDU? Men jeg var til en vældig god workshop ved KU, angående den motiverede ansøgning, og de anbefalede, at man blev samarit, var frivillig i ind/udland, arbejdede med fysisk/psykisk udfordrede osv.

Personligt har jeg først læst en Professionsbachelor i Sygepleje og arbejdet som Akutsygeplejerske efter endt udd., og det er første gang jeg søger ved SDU, så jeg kan ikke være mere behjælpelig end med overstående ideer fra KU.

Det her var også første gang jeg søgte, men i mit sabbatår tog jeg 7 uger til Thailand som hedder Gap Medics, hvor jeg skyggede læger på forskellige afdelinger.
Der ud over var jeg også patientstøtte på Køge Sygehus, og havde egentlig også planer om at melde mig som samarit, men det blev aldrig til så meget…

Jeg ved ikke hvor meget det hjælper, men det kunne måske være et sted at starte… Jeg kunne se på hende jeg snakkede med på interviewstanden at hun var meget imponeret, og fik også 7 points ved den :slight_smile:

Jeg søger optagelse til foråret, men er igang med at forberede min supplering, så jeg tænkte i herinde måske kunne hjælpe mig;

Følte i at matA og kemB var nødvendigt/gavnligt at have gennemført før prøven eller er det noget i synes man godt kan supplere efterfølgende? Jeg mangler kun matA og kemi, men prøver at balancere det med et fuldtidsarbejde, så jeg prøver at finde ud af hvornår det bedst kan svare sig at gøre de forskellige ting :slight_smile:

På forhånd tak!