Mmi 2017

Nu var der vel i princippet 3 stande, der lagde op til etik?

  • Men den omkring tiltag pga. livstilssygdomme kom jeg blandt andet ind på individets eget valgt, hvis individet altså er oplyst/ har evnen til at være oplyst.

Btw, den stand omkring MRSA-virussen - var det kun mig, der opfattede hende som snerpet/prøvede at presse en ydereligere? Samme med samarbejdsstandene - de virkede til enten at have haft en lang dag, medmindre det var med vilje den måde de agerede på.

Til den med MRSA-virusen prøvede eksaminatoren at stille nogen spørgsmål for at prikke lidt til min argumentation, vi snakkede fx lidt om hvem der evt. skulle betale hvis en grisestand skulle aflives, kan ikke helt huske hvorfor jeg blev spurgt om dette. Men følte meget mere at min eksaminator var snerpet eller spydig om man vil til den stand med fedme, her virkede det lidt som hun ville skyde mine argumenter helt ned.

Er jeg den enste der allerede er begyndt at tjekke en gang om dagen for at se om der er svar!? :ohmy: (Jeg er optimistisk og håber svaret kommer 6 dage før lige som med MCQ svaret) :stuck_out_tongue:

Nej jeg tjekker også. Jeg troede kun det var mig, der var så utålmodig :-p

Synes at nervøsiteten er langt værre nu efter at have været til mmi end før :blink: er så nervøs for ikke at have fået en plads

Jeg er også begyndt at tjekke tit! :stuck_out_tongue:
Jeg synes næsten, at det er værre at tjekke nu, end da jeg har tjekket svar fra UniTest de andre gange, fordi man nu er dét tættere på :lol:

Ventetiden er forfærdelig og bare tanken om at være så tæt på og så det ikke går godt… puha jeg synes den er træls! :sick:

Haha, jeg synes ellers det er fedt at være på den anden side af MMI. Er godt nok lidt træls over at de har inviteret 20 flere til psykologi i år end sidste år, så chancerne er lidt mindre :confused:

Det er det jeg tænker med medicin i aarhus de har tage ca. 100 mere med videre til mmi, men der er kun ca. 10 flere pladser end sidste år… hvordan skal det lige gå :blink:

Hvor mange bliver da optaget i Århus i år? Har læst et sted, at der er 150 kvote 2-pladser på både AU og SDU i år.

da jeg snakke med optagelsesvejledningen sagde de de ca. 145 på au og ca. 150 på sdu

Det er alligevel ca. 50 mere end sidste år

Jeg kunne ikke selv finde et decideret procenttal for i år, så jeg skrev til Aarhus. De optager stadig kun 20% via kvote to i år. Sidste år blev 481 personer optaget, så de må optage ca. 96. Men ærgerligt, at de endnu ikke har udvidet optag via kvote to, men det har de planer om, så vidt jeg husker.

ej hvor mærkeligt optagelsesvejledningen sagde til mig da jeg snakkede med dem, for en lille måneds tid siden, at de havde hævet det til 25% i år

Jeg håber du har ret så MariaMa, så er der da større sandsynlighed for at få en plads :smiley:

MariaMa - Ej ja, det er da virkelig underligt. Kunne dog være lækkert, hvis det faktisk er højere end de 20% :lol: :lol:

Ja men det kunne da være rart at vide :stuck_out_tongue:

Jeg læste for laaaaang tid siden, at de ville hæve optag til 150 på AU, men til selve MMI’en spurgte jeg en vejleder, og hun sagde 20%??? :blink:

Så det nok kun 20%, synes også efterhånden at optagelsesvejledningen på AU har lavet en del “større” fejltagelser i år :stuck_out_tongue: :unsure:

Nogen, der ved, om der er en database, hvor man kan se MMI-scores fra tidligere år? Eller frigiver SDU kun dette til studerende på optag.sdu?

1 Synes om