Mobiltelefon til forelæsning

Med fare for at lyde som stræberen alle kan lide at hade, vil jeg komme med et surt opstød som har været længe undervejs. Se det som en opfølger til MOK’s brokke-leder om folk til forelæsning, som antageligt skulle genere folk med deres “irriterende” spørgsmål:

[hr]
Jeg HADER når folk sidder og SMS’er til en forelæsning!
Jeg kan SAGTENS høre jeres forpul*** tastetryk.
Også selv om I sidder tre pladser og to rækker væk.

Men når jeg trods alt pænt beder jer tage hensyn,
ser I mig bare som en fascist der vil fratage jer
jeres indbildte “menneskeret” til SMS hvor og når som helst.

Hvis I synes SMS er mere interessant end jeres undervisning,
så gå dog for helv*** udenfor!

Vi er faktisk nogle der forsøger at koncentrere os,
selv om I åbenbart keder jer.

[hr]
P.S. Og jo, jeg har selv en mobil. Jeg tænker bare også på mine omgivelser.

P.P.S. Samme hensynstagen gælder selvfølgelig dem der absolut skal sidde og “hviske”.

P.P.P.S. Angående “irritende” spørgsmål: Forelæsninger er tilbudsundervisning hvor pensum forklares anderledes og/eller perspektiveres. Der er i princippet ikke noget fast indhold. Vi går altså ikke i gymnasiet, men på universitetet. Det hedder medicinstuderende, ikke lægeelev. Og nej, jeg er faktisk ikke en af dem som teenager-MOK brokkede sig over. Men jeg er glad for at der er nogle der gider spørge om ting som halvdelen af auditoriet rent faktisk ikke forstår.

det var da voldsomt så irriteret du lyder

Personligt har jeg aldrig bemærket folk der SMS’er på lydløs til en forelæsning, måske fordi det bare ikke sker ret meget, måske fordi det ikke er noget problem medmindre man flytter fokus fra underviser til en person med en mobiltelefon, men uanset hvad kan jeg ikke følge dit sure opstød der

Tja, SMS’ing er generelt pænt irritirende synes jeg, i hvert fald når det skal foregå i biografen, mens man kører eller cykler og andre “upassende” steder. Har dog ikke bemærket det som et stort problem til forelæsninger, men kan sagtens forestille mig det.

Ang. spørgsmålene til forelæsninger, så blev det vidst pointeret til det kedsommelige at problemet ikke var opklarende spørgsmål, eller spørgsmål om lidt uddybende viden, men snarere enten retoriske spørgsmål, hvor spørgsmålstilleren gerne vil vise at han/hun er sej, eller spørgsmål der er så snævre og så langt uden for pensum at det ikke har nogen interesse for det store flertal af de studerende.

Ingen har sagt noget om at stille spørgsmål til forelæsninger generelt, det er selvfølgelig en fin ting…

Hey Sveinar - man kan jo kun gætte sig til hvorfor du aldrig har bemærket det til forelæsninger men derimod i biografen… Har du også bemærket det ved pokerbordene? :wink:

Sagde I pokeraften?

En ven af en ven af en ven har oplevet under det under et besøg hos vores dejlige glædepiger. Mens man var igang med den højtbetalte fornøjelse.
Se DET er provokerende !

Hvad betyder “igang med” når man kalder sig Dr. Lechter… :wink:

Det er vist uden for dette forums fundats at gå i nærmere detaljer.

Længe leve politisk korrekthed.

Freaky! Hvordan vidste du det? :smiley:

STOP WHINING YOU GIRLIEMAN !!!
:x:

Hvis det er så stort et problem, kan du så ikke bare la´vær´ og droppe ud af studiet…
Bare fordi folk har venner og du ikke har så må du bare tage en tudekiks mens du skriver til din mor… :x

Så hvis du kan slappe af et øjeblik så vil vi andre leve videre… mobilfascist…

GET DOWN !!!

Hvad sker der for folk som prutter til forelæsningerne? Det larmer.

Hvad med bærbare computere? Bruger folk det til forlæsninger? Jeg mener, noteskriveriet må jo gå 20 gange hurtigere…

Frold, var det muligt du kunne IP-banne “Per Nørskov Pagh”, han er tydeligvis den samme som kom med “sjove” indlæg forleden

Slap AF!

mig?

ja, chill.

Jensemand har ret, det er det samme fjols som i går… Prøv at se på nogle af hans andre indlæg.

Per Nørskov Pagh: Kunne du ikke tage at bruge din tid på noget mere fornuftigt… Så sjovt kan det sgu da heller ikke være at spamme et forum for læger og medicinstuderende, kan det?

[color=white]IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII[/color]

Bovbjerg, det er ikke pænt at kalde andre for fjols. At dine indlæg er bedre end mine, eller andres for den sags skyld, kan du vel ikke afgøre.

Jeg synes, min tid herinde er ganske fornuftigt brugt.

Jeg var ikke på i går. Sidste gang var for måneder siden. Det må være et andet ´fjols’. Hvad hed han? Jeg tror, jeg ville kunne lide ham. Det lyder til, vi har noget tilfælles.

Men jeg har jo hjernemasse:(