Mobiltelefon til forelæsning

Du var på sidste gang for måneder siden?

sjovt at du så oprettede din bruger igår, dagen efter Yarnis bruger blev banned

-.-

[quote=“jensemand”:210owjzb]Du var på sidste gang for måneder siden?

sjovt at du så oprettede din bruger igår, dagen efter Yarnis bruger blev banned

-.-[/quote]

Kan godt lide hetzen :twisted: men for god ordens skyld skal det måske lige tilføjes, at Per Nørskov Pagh rigtignok er oprettet den 4. juni… Men den 4. juni 2004!

?? Hvordan kan jeg så have lavet indlæg som er ca et år gammelt?

I er meget fjendske, synes jeg. Er I også det, når I er i klinik og møder besværlige mennesker?

Jensemand, Yarnis og mig er ikke den samme, desværre. Et sted indeni ville jeg ønske, det var. Måske du så kunne blive glad igen. Det kunne jeg godt tænke mig.

ya så kunne det være jeg kunne blive glad igen

undskylder fejlen

[quote=“Per Nørskov Pagh”:znhnott0]?? Hvordan kan jeg så have lavet indlæg som er ca et år gammelt?

I er meget fjendske, synes jeg. Er I også det, når I er i klinik og møder besværlige mennesker?

Jensemand, Yarnis og mig er ikke den samme, desværre. Et sted indeni ville jeg ønske, det var. Måske du så kunne blive glad igen. Det kunne jeg godt tænke mig.[/quote]

For at forebygge en dårlig tone i forummet har jeg givet dig en advarsel. Vær venlig at benytte en ordentlig tone når du svarer på indlæg

Per Nørskov Pagh: Beklager jeg kaldte dig et fjols, det var selvfølgelig at synke ned på dit eget niveau… Sorry. Men lad mig lige komme med et par citater af dig

[quote]Jeg snyder personligt til hver eksamen. Det er fordi, jeg kan det hele 100% og der således ikke er nogen spænding for mig. Jeg får lidt kriller i maven, når jeg snyder. Det er dejligt.

Jeg kender en, der ikke kunne alt 100% som snød. Jeg har hørt, at hun sidenhen slog rigtig mange mennesker ihjel. Det synes jeg er for dårligt.

Jeg synes ikke, man skal være læge, når man slår rigtig mange mennesker ihjel.[/quote]

Du er (måske) ikke Yarni som huserede igår, men du kommer med nogle mærkelige (pænt sagt) udtalelser.

Og med det sagt skal jeg nok lade det her være med at komme med flere vrede indlæg og vende tilbage til mit oprindelige (og relavant for denne tråd) spørgsmål:

Er der nogen der har erfaring med at tage noter på bærbar computer til forlæsning?

Jeg har personligt ikke taget noter til forelæsninger siden 1. semester - men jeg har stort set heller ikke været til en forelæsning siden 2. semester (er på 5. nu). Hvert semester prøver jeg at møde frem til et par forelæsninger for at se om jeg får noget ud af dem, men indtil videre har det sgu’ været en fuser :smiley:
Synes bare jeg sidder og stener for hårdt i to timer og derefter er jeg mindst lige så blank, som da jeg mødte op til forelæsningen.
Har meget mere ud af bare, at læse det selv og derefter gennemgå det med min læsemakker.

Det fungerer meget godt! Man får som regel skrevet mye mer enn de som skriver for hånd, men det er verre med figurer.

Har heller aldri tenkt over at det larmer med hverken computer eller mobiltelefon, og aldri fått noen kommentarer på at min computer larmer eller at jeg slår for hardt på tastaturet under forelæsning.

har altid haft lyst til en bærbar til en forelæsning, kunne bare godt forstille mig at folk (som topic starter eventuelt? :slight_smile: ) ville begynde at kigge ondt på mig i takt med den bærbares brummen, men kunne være rigtig cool at have sine notater i computer form i stedet, så kunne det være de kunne bruges til noget, har leget med ideen et par gange, men er bange for at skaffe mig for mange fjender i auditoriet :slight_smile:

Jeg ligger heldigvis inde med noget af et HP monstrum med en (næsten lydløs) Centrino processor, og har brugt den til at tage noter med op igennem min gymnasietid, hvilket er en suverænt god ting (især nu hvor jeg sider midt i eksamensperioden :book: ). Jeg vidste bare ikke lige om det var noget man kunne på medicin (ved i det hele taget intet om hvordan sådan en forlæsning foregår).

Jeg har gjort mig de samme overvejelser, og er da også ejer af en skøn lille “dothan” sag af en bærbar. Den larmer ikke ret meget, men da det alligevel kan høres, når man skriver, har jeg ikke brugt den til at tage noter til forelæsninger endnu.

Jeg har endnu ikke set nogen bruge en bærbar til notetagning ved forelæsninger på medicin endnu, men fx PDA 'er er der jo flere og flere der har. Den følte jeg mig også ret alene med i starten :slight_smile:

Der har da været en på mit semester, som skrev noter på sin PDA - altså med et keyboard. Jeg tror ikke det generede nogle, og jeg overvejede faktisk også selv at købe et keyboard, men kom til tænke på, hvor sjældent jeg synes jeg har brug for at tage noter, og har derfor ikke købt et.
Desuden er der en del på nettet der brokker sig over kvaliteten af keyboards til PDA… :wink:

Jeg synes at have set et “laser keyboard”, hvor tasteturet bliver projiceret ned på bordet. Det kan for helv… da ikke larme ret meget. Men skal ikke kunne sige om det virker.
Nogen, som har prøvet det???

På mit semester er det mange der benytter bærbar pc i auditoriene…synes ikke det larmer eller forstyrrer, og har ikke hørt at andre finder det forstyrrende heller!

ya, det er måske også bare lidt overkill at sidde med et “laser” keyboard til forelæsning spørgsmålet er om det ville tiltrække mere eller mindre opmærksomhed :slight_smile:

okay… jeg gik udfra det var lidt mere diskret end Jean Michel-Jarre i miniformat :slight_smile:

Ved ikke om det her er hvad du kalder Jean Michel-Jarre i miniformat, men det er i hvert fald ikke diskret
http://martinlittle.com/gallery/2003/la … Foto28.jpg
http://www.vkb.co.il/1.jpg

Tror ikke jeg ville bryde om at skrive med det. Hvis man bare skal røre bordets overflade tror jeg det bliver lidt svært at skrive med - med mindre man benytter sig af 2-finger systemet… ??

Det har fået god anmeldelse på pocketfreak.dk:
http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/vkb/vkb.html

Men men, hehe jeg tror nu heller ikke jeg “turde” smække sådan et apparatur op på en forelæsning. Men smart er det!