Mødepligt på AAU

Kære AAU studerende,

Jeg vil gerne søge ind på AAU næste år (kvote 2). Dog bor jeg ca halvanden times kørsel fra Aalborg, og har børn som jeg meget nødig vil flytte med.

Alt hvad jeg har kunnet læse mig til er, at det drejer sig meget om PBL og gruppearbejde.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der konsekvent er mødepligt til disse gruppearbejder? Forelæsninger? Jeg frygter lidt tanken om at skulle pendle tre timer dagligt, samtlige hverdage. Jeg trives allerbedst med selvstændig læsning, hvilket jeg også gjorde under hele sygeplejestudiet.

Er der en venlig sjæl der vil tage sig tid til at svare på dette?

På forhånd tusind tak

Hejsa,

På Bacheloren bliver det nok ikke et problem for dig, jeg kan dog ikke udtale mig om kandidaten :slight_smile:

Forelæsninger samt gruppearbejde er som udgangspunkt ikke obligatoriske, få undtagelser kan dog komme.

De ting der er obligatoriske er følgende:
Kliniske øvelser - 3 til 4 dage pr semester
Kliniske ophold - 3 til 4 dage pr semester
Fremlæggelse af Modulopgave - 4 dage pr semester (kan dog ved nogle vejledere blive gjort til online fremlæggelse)
Eksamener- ca. 4 pr semester

Det betyder, at der er mellem 10 og 16 dage i løbet af et halvt år, at du absolut skal møde fysisk.

Håber det gav et overblik, go’ dag :smile:

2 Synes om

Hej,

Mange tak for dit svar, det giver mig meget mere ro. Nu er jeg selvfølgelig ikk Einstein, og har klart brug for at være tilstede mere end det absolutte minimum. Men det, at man har en valgfrihed er altafgørende.
Hvis jeg skulle komme ind, og når det er tid til kandidaten, er mine børn væsentlig ældre, og kan lettere undvære mig.
Glæder mig allerede til at søge ind!

Fortsat dejlig aften:-)

2 Synes om

Jeg læser selv på AAU med to børn og bor i Aarhus, det fungerer fint :slight_smile: det bliver en lang tur når man engang skal på kandidaten men den tid den sorg. Problemet er dog at man kan blive sendt til Hjørring og det er 2 timer hver vej hver dag :frowning:

2 Synes om

Hej oliven

Tusind tak for svar, det er super at høre at det fungerer for dig, og afstanden er ca den samme som jeg ville have.
Jeg har det nok lidt på samme måde, den tid den sorg. Man kan jo alligevel ikke spå om hvor man ender i klinik, det kan også være man er heldig☺️

Rigtig god dag til dig☀️

1 Synes om

Tak😊du er altid velkommen til at skrive en pp hvis du har yderligere spørgsmål😊

1 Synes om

Tusind tak, det vil jeg have i mente🌸

1 Synes om

På bacheloren er det intet problem. Der er ganske få obligatoriske elementer på hvert semester.

Det er dog noget andet på kandidaten. Den er bygget op af klinik 8-12 og undervisning 13-16.
På kandidaten må du max ha 10% fravær i klinikken, dvs én dag hver anden uge. Det kan godt blive lidt stramt og stressende med små børn, har selv to. Men jeg afslutter 8. semester lige om lidt, og indtil videre går det ok

3 Synes om

Hej Kim, tusind tak for dit svar.
Hvor er det fedt at du klarer kandidaten med to små børn.
Mine tre vil være 10, 14 og 16 til den tid, så det bliver væsenlig anderledes, men er enlig så derfor jeg prøver at tænke lidt fremad. Det kan snildt lade sig gøre, selv om det bliver lange dage. Vil man det, så gør man det tænker jeg:-)

Har godt nok optur over dette forum​:+1::dizzy:

Rigtig god solskinsdag til dig☀️