Modul 10 og Præklinik

Hej…

Jeg har 2 spørgsmål, som det også fremgår af overskriften.

Jeg skal her i starten af April begynde på Modul 10 (går på SDU), og det betyder at jeg skal til at købe nye bøger.
Har hørt fra mange af de ældre studerende på studiet, at de bøger som er Pensum, skulle være utrolig dårlige. Vil derfor hører om der er nogle herinde, som kan fortælle mig hvilke bøger som vil være en god ide at købe til modullet?
Jeg har også hørt rygter om at Modul 10 skulle være langt hårdere end modul 9 - er det sandt? :unsure:

Mit andet spørgsmål: Jeg har endelig fundet en plads, hvor jeg kan tage mit Præklink. Jeg derfor hører om der er nogle som har erfaringer med hvordan det hele kommer til at foregår? Skal man selv hen og spørger en læge om man må tilbringe dagen med ham/hende eller bliver man automatisk sat på en læge efter morgenkonference?

Da jeg var på modul 10 i 2011 blev jeg overrasket over intensiteten. Vi havde enkelte holdundervisningstimer pr. emne - dvs. koncentreret undervisning i 45 min., uden tid til at tage notater og uden egentlig tid til spørgsmål. 4 af sådanne timer sv.t. 8 standard undervisningstimer. Var vitterligt smadret efter sådan en dag!

Pensum er vidst nok større end på modul 9, men er lettere at forstå ift. modul 9. Men det er subjektiv vurdering. Jeg kunne som regel nå at læse pensum 2x inden eksamen, men lige på modul 9 og 10 var der simpelthen ikke tid. Men hæng i - det er lykkes for mange før dig at bestå, så hvorfor skulle du ikke kunne, hvis du giver det bedste du kan? :wink:

Da jeg tog præklinik, gjorde jeg det på en mindre afdeling, hvor alle vidste jeg dukkede op. Så der fik jeg en læge at gå rundt med, som var super engageret! Første dag… duk op i god tid før morgenkonference, find lægen du har kontaktet mhp. præklinik, tal med vedkommende… og så burde du være godt i gang. Men et godt tip… generelt, hvis du gemmer dig i hjørnerne, så bliver du ikke set. Så du skal selv vise engagement. Hils pænt på folk, fortæl hvem du er, hvorfor du er der (kan gøres i en sætning) og spørg og du må følge med. Vær interesseret, men husk blot på, at al for megen iver virker modsat og trættende på de fleste læger.