Modul 12 på SDU

Hej alle på SDU:)

Er der nogen derude der har været igennem modul 12 på SDU der kan fortælle lidt om hvordan det foregår???

Er der alm. modulundervisning, evt. obligatorisk undervisning??
Hvilken slags eksamen afslutter man med??

Skal nemlig ud og rejse, så prøver lige at forberede mig på hvad jeg går glip af:)

Hej Maria,

Jeg vil tillade mig at betegne det som et roligt modul. Der er en del cancer og alderdom, samt patologi-undervisning og en introduktion til forskellige sygdomme.

Der er ingen obligatorisk undervisning, men patologi undervisningen indeholder histologi billeder, der er svære at finde andre steder end til undervisningen. De går meget op i forskellige klinikspil, der også kan være lidt svære at finde noget at læse om, jo mindre man er til timerne.

Man slutter med en multiple-choice eksamen, hvor der er meget om cancer, og så ellers en masse andre små emner. Den er ikke svær og minder meget om den eksamen de havde på den gamle ordning.

Håber det hjalp lidt.

Mike

Hej Mike & Maria

Er det nu helt korrekt? Jeg er af den opfattelse at klinikken og kommunikationsundervisningen er obligatorisk, det er da modul 12. Det kan selvfølgelig være lavet om. Derudover er det rigtigt at modullet er afslappende, selvom eksamen ikke udelukkende er MC, der var 4 essayopgaver i den sidste.

Mvh

Undskyld Maria, TB har fuldstændig ret! Jeg havde helt glemt klinikopholdet, som må siges at være temmelig obligatorisk. Klinikopholdene køre skiftevis 2 uger af gange, 3 gange i det hele. Du burde kunne se på dit skema fra selvbetjening hvornår du har dit ophold.

Jeg har vedhæftet en studieguide til modul 12 så kan du kigge i den, i stedet for at stole på min begyndende demens-hjerne.

Mike

[quote=“Maria H”:3ndwd42k]

Er der alm. modulundervisning, evt. obligatorisk undervisning??
Hvilken slags eksamen afslutter man med??

Skal nemlig ud og rejse, så prøver lige at forberede mig på hvad jeg går glip af:)[/quote]

Hej Maria.

Ja, der er almindelig modulundervisning med holdtimer og forelæsninger. For de flestes vedkommende er der travlest tidligt på modulet, da langt de fleste forelæsninger og holdtimer er kondenseret hertil. Dette skyldes den senere klinik. Efter den initiale undervisning kommer du i 14-dages klinik, hvor du skal ud på en afdeling - dette kliniske ophold er obligatorisk, og skal bestås for at bestå modul 12 og dermed din bachelor. Efter dit klinikophold vil du over 4 sessioner desuden skulle deltage i obligatorisk kommunikationsundervisning. Kravet for at bestå her er 100% (aktiv) deltagelse. Disse fire sessioner vil typisk strække sig over 3 uger. Du har derfor mindst 5 uger på modulet, hvor din tilstedeværelse er påkrævet.

Den afsluttende eksamen består -som de andre rigtig nok skriver - delvist af en multiple-choice eksamen. Derudover er der også en væsentlig essay-opgave del (se evt. study-guiden).

Som Mike siger er der ellers tale om et relativt roligt modul. Professionssporet tager en god del af ECTS-pointene, og efterlader et meget overskueligt pensum til biomedicinsporet.

Rettelse: "*typisk ca. 5 uger på modulet, hvor din tilstedeværelse er påkrævet. Det er ikke nødvendigvis gældende for alle.