Modul 8+10 samtidig?

Hej!

Nu er jeg i den uheldige situation at jeg dumpede modul 8, SDU, i januar i år.
Jeg vil så forfærdelig gerne holde sommerferie i år, da jeg sidste år brugte ferien på en anden reeksamen. Kan jeg tage modul 8 og 10 samtidig? Jeg ved ikke helt hvor stor arbejdsbyrden er på modul 10 - umiddelbart mener jeg ikke at jeg har det store at læse op på til modul 8 eksamen, blot skal der noget repetition til og forhåbentlig et sødere eksamenssæt:)

Håber der er en venlig sjæl derude som kan give mig et råd eller to.

Hvor pudsigt at du har skrevet dette indlæg! Skulle til at oprette et nyt emne, men opdagede dit indlæg :slight_smile:

Håber det er i orden, at jeg låner din tråd (du må endelig sige til hvis jeg skal lave en seperat), men da det omhandler ‘næsten’ det samme tænkte jeg vi måske kunne dele.

Jeg har dumpet modul 4 og overvejer at tage den samtidig med modul 8. Men modul 4 er jo et meget tungt modul og jeg vil derfor høre fra andre som har været igennem 8’eren. Kan man umiddelbart godt læse op til modul 4+8 samtidig?

Håber jer der kan svare Stine vil gøre det, og jer der kan svare mig må meget gerne svare med herunder. Ellers skal jeg nok oprette en separat tråd, men mon ikke det vil være for meget med flere tråde med ‘næsten’ samme emne? :roll:

Tusind tak på forhånd.

Hej til jer begge!

Alt er jo muligt - men når det så er sagt er enkelte ting sværere at fuldføre end andre. At læse to moduler samtidig er bestemt en af de sværere!

Først og fremmest er der jo logistikken: ligger eksamenerne på samme dage osv. For modul 8 og 10 gælder at Modul 8 har ordinær eksamen d. 16/6 (jeg går ud fra at du bestod Mini-OSCE) og modul 10 har ordinær eksamen d. 15/6 (forskningsmetodologi) og 17/6 (angreb og forsvar). Så langt så godt - det er teoretisk set muligt. Du skal blot til 3 tunge eksamener tre dage i træk.
For modul 4 gælder at den skriftlige eksamen er sat til d. 14/6 og spotten til d. 15/6 - du skal altså således også op til 3 eksamener på 3 dage.

Stine: Modul 10 er et af de rigtigt tunge moduler - uden tvivl. Mange kæmper med biomedicinsporet i sig selv, som er ekstremt læse- og teoritungt. Oven i dette har du et ganske avanceret akademikerspor, hvor eksamen nu er blevet karakterbedømt. Du skal også tænke på at modul 8,9 og 10 (som alle er tunge moduler) kommer oveni hinanden (såfremt du er vinterstarter, hvilket jeg gætter på du er). Selv uden en ekstraeksamen oven i modul 10 var hele mit semester helt og aldeles kvæstet da vi nåede sommerferien. Det er selvfølgelig muligt, men jeg vil på det kraftigste anbefale dig at lade være. Pludselig står du med to ubeståede moduler.

Miamaja: Mange dumper modul 4. Det sker oftest fordi folk endnu ikke har indlært en effektiv studieteknik og derfor bliver overvældet af dette første rigtigt krævende modul på bacheloruddannelsen. Så vidt jeg har hørt fra medstuderende er modul 4 nemmere 2. gang du er igennem det. Dels fordi en stor del af modul 4 sidder fast (og bliver brugt på de senere moduler) men også fordi man akademisk er modnet lidt senere hen. Modul 8 er langt fra nemt - men med disciplin kan det teknisk set lade sig gøre at tage begge moduler sammen. Jeg skal ikke lyve - det bliver enormt svært.

I er jo begge så uheldige at i har dumpet et “lige” modul - altså 8’eren. For dem der dumper eksempelvis 5’eren er der den trøst, at den kan tages samtidig med modul 11 (bachelorprojekt), som ikke har nogen større arbejdsbyrde for de fleste. Men selv her har flere fortalt mig, at de havde ret så travlt - så jeg kan blot forestille mig at tage 2 af de mere tunge moduler samtidig.

Håber det gav perspektiv?

Mvh,

Sarup.

Jeg hopper også lige på med et spørgesmål, hvis jeg må :stuck_out_tongue:

Sarup… Jeg er igang med modul 5 nu og er lidt bagude med pensum… jeg har godt styre på hjertefysiologi… har lavet og følgt med alle holdtime opgaverne og selfølgelige læst det pensum vi skal…
dog har jeg ikke haft tid til at lære meget anatomi?! og mangler også lige at læse EKG bogen…
men er ret nervøs for den… hvis du har et lille råd til mig, om hvad jeg skal sætte mere fokus på ville være super.

normalt går jeg efter karakter… men jeg har dumpet modul 4 desværre- og har ikke lyst til at dumpe en anden… så hvis du lige kan fortælle lidt om modul 5? :slight_smile:

Og til Stine og Miamaja:
Modul 4 er kæmpe hårdt. mindst 8 timers læsning om dagen for bare at bestå.
modul 8 og 10 ved jeg desværre ikke…

Moimoi - de steder du skal sætte fokus på er fysiologien, biofysikken og anatomien. Har du de 3 områder godt dækket kan det ikke gå helt galt.
Jeg ved ikke hvilken EKG-bog det er du snakker om, men jeg ved at du på modul 5 ikke vil blive bedt om at tolke EKG-diagrammer - i kan aller højest blive bedt om at redegøre for teorien bag (vektorer osv.) samt hvad de forskellige takker symboliserer. Læg derfor ikke for meget vægt på dette.

Dette er om noget Peter Bies modul, og han ynder at stille kringlede beregningsopgaver, så biofysikken skal bare sidde på rygraden.
Anatomien er heldigvis begrænset på dette modul, så set at komme igang med standardbesvarelserne fra Chemnitz - og glem ikke histologien!

jegg har 100% styr på fysik og fysiologi… anatomi bliver jeg ved med at glemmer detaljer men har lidt overblik tror jeg :stuck_out_tongue:
men har også hele 9 dAGE til!

tak for dit svar :slight_smile:

Arh, jamen så er der jo ingen ko på isen! :smiley: