Mol.Bio C på 3.sem - SDU

Jeg går nu på 2.sem ved SDU og har merit for Mol.Bio B (3.sem). Jeg lurer derfor på muligheter for at tage Mol.Bio C på 3. og MolBio D på 4. semester.

Jeg får mest sansynlig også merit for psykologi og videnskabsteori på 3.sem.

Studievejleder siger at det sagtens kan la sig gøre, men der kan være problemer med at undervisning og eksamner legges til samme tidspunkt. Har ikke klart at finde nogen eksamensdatoer så langt frem (3.sem), så der er jo ikke så nemt at vite om det fungerer eller ei.

Er der nogen der har gjort det samme? Hvordan er det at følge et fag på semesteret over?

Kan det at jeg ikke har MolBio B skape problemer i forhold til kernepensum? Vejleder siger at det kan være meget fokus på faget, og da er det måske ikke så nemt om man ikke har fulgt undervisningen?

Er der andre feller at gå i om jeg følger dette oplegget?

G.

Hej G

Det kan sagtens lade sig gøre samtidigt at tage fag fra flere semestre. Selv tog jeg 4 og 5 semester på en og samme tid, og det var hårdt arbejde, men det lykkedes da for mig. Hvad angår mol. b til kernepensum, er det ikke muligt at sige, hvor meget det vil vægte. Det kan variere rigtig meget, så det vil altid blive et sats (der kan gå galt) at nedprioritere fag. Da jeg tog de semestre samtidigt, var der naturligvis også sammenfald mellem undervisning og endda nogle fysiologi øvelser, men sådan er det jo at tilrettelægge sin studieordning. Jeg droppede det meste af undervisningen og koncentrerede mig om at læse (det sjove er jo, at det hele står i bøgerne). Hvad angår eksaminerne, har jeg ikke faldet over sammenfaldende datoer.

Håber svaret kan hjælpe dig

Dr. Evil

Er bare nysgerrig.

Hvorfor har du taget to hårde semestre på samme tid? Mit spørgsmål har intet at gøre med “du-skal-da-ikke-tro-du-er-noget” agtigt pjat overhovedet. Hvad er fordelen ved at komme foran?