Motiveret ansægning:brug for hjælp!

Jeg skriver fordi at jeg håbede på at der var nogle flinke studmeder deruder der ville læse min motiveret ansøgning igennem, da jeg virkeligt har brug for hjælp. Her kommer den så:

Jeg blev student i år 2005/2006 på matematisk linie. Under mit gymnasieforløb blev jeg klar over at det var det sundhedsvidenskabelige jeg interesserede mig for. Desuden blev jeg hurtig klar over at det var lægevidenskab jeg ville studere i og med at dette studie passer mig perfekt. Et studie og senere hen arbejde som kræver en livslang uddannelse, uddybelse og ikke mindst kærlighed for faget. Selve grundpillen i mit ønske om at komme ind på lægestudiet og senere hen blive læge består netop af lysten til at hjælpe mennesker med at forebygge, diagnosticere og behandle de sygdomme som måtte ramme dem.

For at forbedre min studieegnethed og udbygge min lægevidenskabelige erfaring har jeg haft et fuldtidsarbejde på et Diabetes Institut. (D) Dette arbejde har givet mig en enorm indsigt i hvordan lægeverdenen fungerer. Jeg været med til at hjælpe menneskerne med at forebygge, diagnosticere og behandle mange former for sygdomme, men med specielt henblik på diabetes. Her har jeg haft en del patientkontakt idet at jeg tit havde samtaler med dem før og efter en operation, hjalp gangbesværede patienter og stod for medicineringen. Dette arbejde har givet mig en del kompetencer som vil være til stor fordel på medicinstudiet og senere hen som læge, idet at jeg har lært en del om forholdet mellem læge og patient, overblik i stressede situationer samt tilpasning til omgivelserne.
Dette arbejde har yderligere sikret mig i, at det er lægevidenskab jeg vil studere, da studiet udfylder alle de behov jeg har opbygget mig igennem dette arbejde.

Idet at den tredje verden har brug for hjælp valgte jeg at rejse til Egypten for at hjælpe til. For at kunne tilbyde ordentlig hjælp følte jeg nød til at lære sproget bedre at kende, da de patienter jeg havde med at gøre for det meste ikke talte fremmedsprog. Derfor tog jeg sprogkurser hos Fajr Center for Arabic Language. (D) Dette gjorde at intensiteten af mit arbejde blev større og at jeg var i stand til at udføre lang mere uddybende arbejde.

For at forbedre disse levevilkår for den fattigste del af samfundet valgte jeg at give en hjælpende hånd. Derfor tog jeg et frivilligt arbejde hos Abdel Khader Assembly (D). Dette er en organisation som tilbyder mad og drikke, husly, medicin samt udførelse mindre patientbehandlinger som sårvask, sårforbinding, varetagelse af behandling med medicin og vaccinationer. Dette frivillige arbejde har vist mig aspekter af vores verden som har brug for hjælp både medicinsk og psykologisk, derfor besluttede jeg mig at efter endt studie at arbejde et sted i den tredje verden. Det er netop her at folk pga. mangel på information og mulighed for behandling, risikere deres helbred og liv.

Kompetencer som modenhed, overblik over uvante situationer, handlekraft og selvstændighed er kompetencer som lægestudiet og videre hen arbejdet som læge kræver. Disse kompetencer har jeg erhvervet under mit forløb og føler mig fuld ud klar til at starte og fuldføre medicinstudiet. Netop idet at jeg var i stand til at have et fuldtidsarbejde samtidig med at jeg både studerede og havde et frivilligt arbejde har udrustet mig til at kunne klare de lange arbejdstimer ved medicinstudiet. Såfremt jeg bliver optager her til sommer vil i kunne regne med at det er en engageret og veloplagt studerende der træder an.

På forhånd tusind tak!

Hej med dig!

Tillykke med at du har fundet ud af, at du vil læse medicin. Så kommer det næste og vigtigste; Hvorfor? Du nævner INTET om hvordan det du har lavet har åbnet øjnene på dig - DIN MOTIVATION. Du nævner heller ikke noget om hvad det er ved studiet der er interssant. Hvordan kan du sætte det du har lavet i relation til studiet???

“At hjælpe i Afrika er fint nok men det behøver du ikke være læge for!
Under mit gymnasieforløb blev jeg klar over at det var det sundhedsvidenskabelige jeg interesserede mig for. Desuden blev jeg hurtig klar over at det var lægevidenskab jeg ville studere i og med at dette studie passer mig perfekt. Et studie og senere hen arbejde som kræver en livslang uddannelse, uddybelse og ikke mindst kærlighed for faget. Selve grundpillen i mit ønske om at komme ind på lægestudiet og senere hen blive læge består netop af lysten til at hjælpe mennesker med at forebygge, diagnosticere og behandle de sygdomme som måtte ramme dem.”

Motivation motivation motivation… hvad er dit motiv?

Undskyld mig men jeg synes ikke om din ansøgning, du bliver nød til at revidere den hvis du skal optages. Jeger ikke overbevidst.

Op på hesten og få så lavet en ordentlig ansøgning inden den 15. marts. Hellere få afslag nu end den 28. juli!

Hel og lykke

1. Undersøg studiet(-ordningen) er det et studiet for dig eller er du bare interesseret i anderkendelse fra familie, venner, omgangskreds… Så bliver det fandme et langt studie

2. sæt det du har lavet i relation til selve studiet.

3. hvad er dit langsigtet mål med uddannelsen _ OVERFLADISK

4. vær opmærksom på at få forklaret hvad DU kan bidrage med. (hører også under punkt 2)

mange tak for hjælpen! ja det er klart bedre at få afslag nu end til sommer! nu kan jeg heldigvis nå og ændre i den! håber der er andre der kommer med hjælp eller gode ideer!

på forhånd tak

[quote] Under mit gymnasieforløb blev jeg klar over at det var det sundhedsvidenskabelige jeg interesserede mig for.[/quote] Hvordan det? Havde du sundhedsvidenskab i gymnasiet?

[quote]Desuden blev jeg hurtig klar over at det var lægevidenskab jeg ville studere i og med at dette studie passer mig perfekt.[/quote] Og I havde lægevidenskab også? Ellers er det vist temmelig vanskeligt at vide, at det er et perfekt studium for dig.

[quote]Dette arbejde har givet mig en enorm indsigt i hvordan lægeverdenen fungerer.[/quote] Det er vist en sandhed med modifikationer. Jeg er sikker på, at jobbet har givet dig væsentlig bedre indsigt i, hvordan lægeverdenen fungerer, men ligefrem ENORM indsigt kan der næppe være tale om.

[quote]Idet at den tredje verden har brug for hjælp valgte jeg at rejse til Egypten for at hjælpe til. For at kunne tilbyde ordentlig hjælp følte jeg nød til at lære sproget bedre at kende, da de patienter jeg havde med at gøre for det meste ikke talte fremmedsprog. Derfor tog jeg sprogkurser hos Fajr Center for Arabic Language. (D) Dette gjorde at intensiteten af mit arbejde blev større og at jeg var i stand til at udføre lang mere uddybende arbejde. [/quote] Nu undervises der jo ikke på arabisk, så voldsomt relevant er det ikke. Det siger naturligvis noget om, at du dedikerer dig til det, du laver.

[quote]For at forbedre disse levevilkår for den fattigste del af samfundet valgte jeg at give en hjælpende hånd. Derfor tog jeg et frivilligt arbejde hos Abdel Khader Assembly (D). Dette er en organisation som tilbyder mad og drikke, husly, medicin samt udførelse mindre patientbehandlinger som sårvask, sårforbinding, varetagelse af behandling med medicin og vaccinationer. Dette frivillige arbejde har vist mig aspekter af vores verden som har brug for hjælp både medicinsk og psykologisk, derfor besluttede jeg mig at efter endt studie at arbejde et sted i den tredje verden. Det er netop her at folk pga. mangel på information og mulighed for behandling, risikere deres helbred og liv. [/quote] Det er da en glimrende sondring og perspektiv på dit senere virke.

Dertil må jeg sige, at den sproglige og tegnsætningsmæssige del halter gevaldigt. Jeg har til stadig svært ved at forstå, at I så gerne vil læse medicin, men at det samtidig ikke er vigtigere for Jer end, at I ikke enten på grund af dovenskab eller manglende evner formulerer Jer ordentligt og sætter kommaer de rette steder. Det er altså ikke nogen stor opgave, og I burde da kunne det efter 12-13 års skolegang.

Efter at have læst ansøgningen igennem mener jeg, at der mangler noget indsigt i selve studiet samt studieordningen på det universitet, du søger ind på. Du har bestemt nogle gode kvalifikationer, men du formår ikke at relatere dem til studiet. Det er ikke meningen, at læseren af ansøgningen skal gætte sig til, hvilke kompetencer du har opnået, og hvordan det vil gøre det til en mere egnet stud. med. end en anden.

Prøv igen.

De bedste hilsner

Dr. Evil