Motiveret ansøgning 2008

Hej :smiley:
Bare lige et lille spørgsmål. Jeg har søgt ind på KU og SDU her i 2007, men kom desværre ikke ind :frowning: Så nu skal jeg bruge det næste år på at forbedre mine chancer for at komme ind så meget som muligt. Mit spørgsmål går på, om man kan bruge sin “gamle” motiverede ansøgning som udgangspunkt, når man søger næste år? Eller om det er bedre at lave en helt ny? Ved godt, at de aktiviteter man opgiver, selvfølgelig er de samme og at der forhåbentlig er kommet nye aktiviteter, man skal føje til. Tænkte bare om det var bedre at skrotte den gamle helt og så formulere en helt ny? Skal lige siges, at jeg var til samtale på SDU, så min ansøgning kan ikke være fuldstændig forfærdelig. (Bilder jeg mig ihvertfald ind :oops: )
Har også snakket med en studievejleder på SDU, og som det ser ud lige pt. bliver det vist slet ikke noget med at skulle lave en motiveret ansøgning til kvote 2 i 2008. Men til KU skal jeg stadig lave en.

Mange hilsner fra Nethe

Hej,

Er der nogle der kan bekræfte at man ikke skal lave en motiveret ansøgning, hvis man søger kvote 2 i sdu.

På forhånd tak!

[quote=“jelly”:4826np52]Hej,

Er der nogle der kan bekræfte at man ikke skal lave en motiveret ansøgning, hvis man søger kvote 2 i sdu.

På forhånd tak![/quote]

Svarer lige Jelly først, så Nethe :slight_smile:

Hej Jelly, jeg synes når det vedrører sådanne vigtige spørgsmål burde du læse inde på universiteternes hjemmesider hvor det meste info om optagelse står. Det ville da være surt hvis du lod være med at sende en motiveret ansøgning fordi en af brugerne på studmed.dk mente man ik skal eller omvendt at du sendte én med når d ik r nødvendigt.
Jeg synes at disse vigtige procedure ting burde du få på plads inde ved universiteterne. For din egen skyld. :roll: :wink:
For at hjælpe dig lidt, så tjek dette link fra SDU:
http://www.sdu.dk/Uddannelse/Optagelse/ … _2008.aspx

MEN andre ting som fx idéer, erfaringer, råd og tips er ALTID GODE her på studmed.dk! :smiley:

Også…Hej til dig Nethe!

Mmm jeg tror det er op til dig hvad du vil? Fordi hvis den var god nok i år til at blive indkaldt til samtale var det vel ikke helt der fejlen lå?

Har du hørt fra studievejledninen om hvad du fx kan/kunne ha lavet om?
Når du nu først skal søge om et år sker der vel lidt flere ting som du skal tilføje/ændre i ansøgningen så det er vel logisk den ikke blir nøjagtig den samme, da du måske skal slette noget andet medmindre der er plads.
Altså jeg synes d giver af sig selv… forstår ik helt hvad du mener???

Hej :slight_smile:
Tak for dit svar for det første. Skal prøve at forklare, hvad det er jeg mener. Jeg har jo som sagt sendt en motiveret ansøgning om optagelse på medicin i kvote 2 i 2007. Til næste år, altså 2008 skal jeg søge igen, også i kvote 2 med en motiveret ansøgning. Fra nu og så til ansøgningsfristens udløb næste år skal jeg selvfølgelig forbedre mig, så den motiverede ansøgning vil komme til at indeholde flere ting og derved også blive anderledes. Tænkte bare på, om jeg kunne bruge de helt samme formuleringer i ansøgningen som sidste år. Således at det nye i min ansøgning kun er de aktiviteter, jeg har lavet siden jeg søgte sidst.
Mange hilsner fra Nethe :slight_smile: