Motiveret ansøgning eller overflytning?

nu er jeg i den situation at jeg er medicin studerende, men ikke på det universitet som jeg gerne vil.
jeg har skrevet en motiveret ansøgning, men tænker på om det måske er smartere at prøve at flytte mit studie?
Jeg har studeret sygeplejerske 1 år, og har orlov fra det mens jeg prøver medicinstudiet. Jeg har fundet ud af at det er lige mig, derfor må jeg også søge om dispensation fra tredjegangs regelen hvis jeg søger ind på ny.

håber at få feedback her:)

Der er vist en aftale mellem universiteterne om at man ikke kan overflyttes før man har bachelor i hus. Man kan frit søge optag på kandidatdelen, men det pågældende universitets egne studerende har fortrinsret til pladserne (i disse dage hører man om at MR på KU brokker sig over alle de overflyttere og vil arbejde på at begrænse antallet med kvote på f.eks. 20 pr. semester).

Undtagelsen fra KU er, hvis man har et barn under 4 år der er så alvorligt syg og KUN kan behandles i Region Hovedstaden, at man vil imødekomme ansøgningen, ellers nix…

Mvh
Mignon

fandt lige dette på KU’s hjemmeside:

http://sund.ku.dk/uddannelse/studievejledning/Overflytning_til_SUND/

takk, for hjælpen. det er bare så svært at skrive en god motiveret ansøgning… jeg har ændret min utallige gange, og det føles næsten som om jeg ændrer den værre for hver gang.
men forhåbentlig vil det gå :wink:

Det var så lidt mumi :wink:

Kender desværre alt for godt det med den motiverede ansøgning… hvor er jeg glad for jeg slap for den tortur!!! Og hvor uendeligt lidt fortæller den om ansøgeren, trods alt!

Pøj pøj med det! Jeg satser på at lave min bachelor færdig i første omgang, og så må jeg se hvad der skal ske videre. Er egentlig ret glad for mit studie i Århus, men det ville jo være en tand nemmere i dagligdagen at læse på KU…

Jeg er nyoverflyttet til AU fra SDU.

Da jeg i sin tid startede i Odense (ville helst starte på AU), der fandt jeg ret hurtigt ud af, at det ville være et enormt administrativt bøvl at overflytte midt på bacheloren. Alle jeg talte med om dette sagde, at der skulle helt ekstraordinære forhold til, før man overhovedet ville se på det.

Det er så også lykkedes mig at gennemføre en bachelor ved at læse i toget. Så jeg tror vi skal ud i, at man har børn eller har andre personlige forhold der gør det vanskeligt at studere det pågældende sted, før man fra begge universiteters side vil overveje en overflytning. Du må også tænke på, at alle 4 universiteters bachelordel er forskelligt struktureret, så uanset hvilket tidspunkt du flytter på, vil du rende ind i fagmangler.

Hvis du allerede er optaget og studerer, så vil jeg råde dig til at fortsætte indtil du har bacheloren i hus.

Jeg må dog indrømme, at jeg er rystet over, hvor dårligt forberedte AU var på at modtage overflyttere. Vi er allerede 3 uger inde i semesteret, og vi får ikke SU (kommer forhåbentlig snart!) og koder + studiekort har vi endnu ikke fået. Så selv når du har bacheloren i hus, render man ind i logistisk bøvl. Jeg kan kun forestille mig, at det er værre at overflytte midt under bacheloren.