Motiveret ansøgning sidste gang den skal rettes :-)

Lige en sidste kritisk på min motiveret ansøgning vil være super dejligt,tak :slight_smile:

Ansøgning til medicinstudiet motiveret ansøgning

Jeg er en glad, udadvendt pige på 22 år. Jeg tager glædeligt imod en udfordring og giver ikke op før opgaven er løst med stor tilfredshed for både mig og mine medmennesker. Efter længere tids overvejelse omkring min fremtid, er jeg kommet frem til, at jeg har lyst til at gøre den ekstra indsats det kræver, at læse medicin. Det at man kan uddanne sig gennem længere tid for til sidst at kunne fordybe sig i et speciale, ser jeg som noget meget positivt og yderst interessant.

Jeg er matematisk student fra 2004, hvor jeg valgte følgende valgfag. Matematik A, Kemi A, Biologi B og Fysik B. Jeg valgte disse fag i gymnasiet udelukkende pga. interesse, da jeg på daværende tidspunkt endnu ikke vidste, hvad jeg ville videreuddanne mig til efter gymnasiet. Gennem gymnasiet havde jeg et fritids arbejde på en dyreklinik, hvor jeg bl.a. gjorde rent efter operationer og solgte foder.

I gymnasiet besluttede jeg at tage på idrætshøjskole efter studenter eksamen. Da jeg altid har dyrket meget sport, var dette egentlig et naturligt valg for mig. Desuden har kroppen og alle dens aspekter der følger med altid fascineret mig. Jeg tog på Viborg gymnastik og Idræts højskole med tilskud fra DGI, da jeg har været instruktør på forskellige børnehold… Her blev jeg uddannet gymnastik instruktør, hvorigennem vi havde fag som fysiologi og anatomi, på et lavt niveau. Som du synes var rigtig spændende/interessant og gerne ville læse mere om. Det at kunne lære noget fra andre og selv være et forbillede for andre, har været med til at styrke min selvtillid. Så jeg ved hvor jeg er stærkest og hvor jeg er svagest.