Motiveret ansøgning til Medicin

Hej!

Er der nogle rare mennesker, der vil se min kvote 2 ansøgning i gennem og komme med et par hurtige kommentarer?

På forhånd mange tak. :slight_smile:

http://EXAMPLE.com/media/kunena/attachments/9489/CV_med.docx

http://EXAMPLE.com/media/kunena/attachments/9489/kvote2-nr.3.docx

Introen:

Tror jeg ikke du behøver - i så fald skal det nok være en cliffhanger. Man søger vel ikke, hvis ikke man er kvalificeret?

I stedet for din studieegnethed ville jeg personligt godt lærer lidt mere om dig at kende først…

så skriv hellere om den indsigt det har givet dig i faget - der har du måske en fordel?

Jeg ville nok formulere det anderledes. “havde behov”, “savnede …”

Og i stedet for at skrive i datid - ville jeg skrive mere som: “gennem mit frivillige arbejde som sekretær i URK…” - ser du forskellen?..

Ville jeg skrive “gennem flere år har jeg arbejdet…”

Ville trække det mere hen imod nutidsform - så bliver det mere nærværende… af CVet kan man jo se hvor du har arbejdet, hvornår…

Eller i stil med: Det at skulle stå at undervise en større mængde har givet mig indsigt i, hvor vigtigt det er man kan sit stof, men jeg har også fundet ud af den måde jeg bedst lærer noget på er ved at kunne genfortælle det til andre. Netop gruppearbejde og studiegruppearbejdet er noget jeg ser frem til (Indsæt SAU undervisning ved KU og læsegrupper ved SDU - eller hvad ved jeg…)

Det skal du vise i ansøgningen, ikke skrive eksplicit er min første tanke…

Her kunne du måske skrive dte med familien, at du gennem denne ved hvilke krav der stilles, bla bla bla…

Det ord skære lidt i ørerne - men det er personligt. Medicinstudiet er selvmord hvis man er perfektionistisk… Der er altid nogle der er bedre end en, dygtigere og mere flittig… For mig er ordet halv-neurotisk - sry :slight_smile:
videnssøgende eller hvad du nu kan finde på er måske et bedre ord…

Min første store tanke er hvorfor ikke få din bachelor i statskundskab først?

Du har nogle gode erfaringer, måske det mere klart skulle fremgå hvorfor medicin er mere rigtigt end statskundskab.

Det var lidt løse, ustrukturerede tanker…