Motiveret ansøgning

Hej Alle sammen

Her er mit første udkast til ansøgning. Alle input er guld værd :slight_smile: Så kom med dem :slight_smile:

På forhånd tak

Jeg er en 27-årig kvinde, der til daglig læser lægemiddelvidenskab på 2. år på SDU.

Efter min studentereksamen i 2008 valgte jeg at læse lægemiddelvidenskab, da det lød meget spændende. Min interesse har altid været menneskekroppen, de biologiske processer og dens funktioner. Efter et års forløb lærte jeg meget om de forskellige slags lægemidler. Men jeg savnede det praktiske del af undervisningen. Jeg savnede kontakten til menneskerne, som var den primære grund til mit valg af uddannelse.

I sommer 2009 rejste jeg til Afghanistan og fik et godt indblik i sygehusmiljø, da jeg besøgte et hospital. Jeg fik lov til at arbejde frivilligt på sygehuset i 2 måneder. Arbejdet gav mig mange udfordringer og jeg overskred mange af mine egne grænser, idet at jeg lærte, at hvor meget en patient egentlig stoler på sin læge. Dette berør mig meget.

Efter endt ophold i Afghanistan blev min interesse for menneskekroppen endnu mere og jeg blev bekræftet i ,at lægevidenskab er den rette uddannelse for mig, derfor sender jeg en ansøgning til jer.

Det sidst års tid har jeg været hjælper for en handicappet kvinde, som har sclerose. Dette har givet mig udfordringer og jeg har udviklet mig meget . Jeg har lært at være tålmodig og kommunikere på en anderledes måde. Jeg ved også nu, at min interesse for at prøve at lette en persons hverdag og give mere kvalitet i hverdagen har en høj prioritering.

Jeg er desuden politisk aktiv med en interesse for sundhedsområdet. Jeg har f.eks. meget aktiv under sygeplejerskernes strejke i 2008.

Da jeg har læst i 2 år, har jeg derfor disciplin til at tilegne mig et omfattende pensum ved en udfordrende teoretisk uddannelse. Jeg ved derfor, at jeg har det, der skal til for at gennemføre en langvarig uddannelse, som både kan være fysisk og psykisk hårdt.

Efter en research, om hvilken universitet jeg skulle sende min ansøgning til, fandt jeg, at KU er den bedste for mig. Efter en del teoretiske læsning er et fag som tidlig patientkontakt meget attraktiv for mig. (mangler stadigvæk noget her)

Fra al mine erfaring har jeg lært at være, beslutsom, selvstændig, god til at tage imod udfordringer og gøre min bedste, god til at lytte og kommunikere. Alle disse kvalifikationer er meget relevante for en læges arbejde, da man i en situation både skal tænke på patienten som et menneske, men samtidig som en der har en sygdom og skal have en behandling.

Sidste bemærkning: Jeg håber, at I kan se mit brændende ønske om et studieskift. Jeg er klar over, at studiet er både fysisk og psykisk hårdt og at jeg færdiggør en uddannelse i en høj alder, men dette skal ikke forhindre mig i at forfølge min største drøm, nemlig at uddybe mig i menneskekroppens fascination som en lægevidenskabsstuderende. Jeg kan garantere jer, at I får en engageret og seriøs lægevidenskabsstuderende, der allerede har et fundament at bygge.

Jeg synes det er en rigtig god ansøgning. Du sammenfatter både de praktiske erfaringer du har hentet og de kvaliteter, der gør dig i stand til at gennemføre en videregående uddannelse.

[quote=“Amit”:1wkdshee]

Fra al mine erfaring har jeg lært at være, beslutsom, selvstændig, god til at tage imod udfordringer og gøre min bedste, god til at lytte og kommunikere. Alle disse kvalifikationer er meget relevante for en læges arbejde, da man i en situation både skal tænke på patienten som et menneske, men samtidig som en der har en sygdom og skal have en behandling.
.[/quote]

  • Jeg synes det er ærgerligt at du sætter alt det her i det samme afsnit. Jeg ville istedet vælge at flette det ind i de andre afsnit. Sådan så du fortæller om dine erfaringer - og hvilke kvaliteter det har opøvet hos dig.

Det er mit forslag, jeg er selvfølgelig ikke uddannet i lige præcis at skrive ansøgninger, så tag det med et gran salt. Ligesom resten af os herinde:)

Held og lykke