Motiveret ansøgning

Hej

Her er mit bud på en motiveret ansøgning.

Nok er jeg kun 22, men jeg har haft travlt, og har masser af relevant erfaring at byde på!
Jeg er tilflytter til København fra Jylland af, nærmere bestemt en lille landsby lidt nord for Skive.
Jeg vil gerne læse medicin, da kroppen og dens funktioner interesserer mig enormt derudover tiltaler denne unikke veksling mellem nogle praktiske og konkrete aspekter mig meget. Men det som fanger mig mest er at man aldrig bliver færdigudannet, da man til evig tid skal uddanne sig.

Efter folkeskolen var jeg under uddannelse som møbelsnedker i 1.5 år, hvor jeg gennemførte grundforløbet og startede på jagten efter en læreplads, hvilket jeg fik hos en lille snedkermester, som lavede unika produkter. Jeg stoppede der, da svenden, som skulle lære mig op sagde op og jeg blev sendt videre til et andet sted. Efter 3 måneder med pudsning fra morgen til aften erkendte jeg, at det ville jeg ikke bruge mit liv på, hvorefter jeg startede på HF som jeg bliver færdig med sommeren 2010, med et naturfagligt præg i form af Mat A, Fysik B og Kemi B som valgfag.
Mine mange timer med værktøj i hænderne har i kombination med nogle medfødte evner gjort at jeg har opnået et håndelag som ganske få, som vil blive en fordel for mig feks. Ved obduktion.

Min fritid går med spejder, mountainbike og udholdenhedssport feks. DTU adventurerace 2008.
Udholdenhedssporten har gjort at jeg ved, hvornår jeg ikke kan mere og da jeg under min større skriftlige opgave havde jeg evnen til at presse citronen lidt ekstra og derved få et godt resultat. Efter at have snakket med nogle medicinstuderende er jeg ikke et sekund i tvivl om at feks. På tredje semester, hvor det er hårdt, vil dette blive nyttigt.

Min glæde ved sport har flere gange vidst sig nyttig, når jeg er kørt sur i en aflevering eller mangler at læse noget til dagen efter og har derfor haft nogle ekstra timers effektivt arbejde. Dette kan jeg drage nytte af på for eksempel tredje semester, hvor pensum er hårdt.

Som spejder har jeg deltaget i diverse kurser med ledelse, heriblandt en internationalt certificeret projektlederuddannelse på 4 ects point, som virkelig har lært mig at strukturere, planlægge og holde styr på målsætninger.

Jeg har været spejderleder for unge mennesker på 18 -22år, i en etårig periode, hvor jeg stod for at engagere og holde styr på klanen, hvilket jeg gjorde til succes og grundlagde klanens profil, hvilket har gjort at det er den mest succesfulde klan i Århus i dag, jeg stoppede et halvt år før jeg skulle ind som værnepligtig for at køre en ny klanleder på plads.

Jeg har været værnepligtig i efteråret 2009.

Jeg vælger at søge København som min førsteprioritet, da jeg er faldet godt til i København og fordi strukturen på studiet tiltaler mig og at holdene bliver inddelt efter alder, passer mig godt.

den fylder præcist en side, håber i vil give den et ord med på vejen

Sløjf den linje, eller udskift i det mindste sidste ord med dissektion eller kirurgi. Obduktioner er forbeholdt patologer eller retsmedicinere.

Synes overskriften skal ændres når den er identisk med denne:

indlaeg71867.html#p71867